Kastrera honkatt
Hej, jag har 2 honkatter som nu är mogna för att kastreras, men jag undrar kan man kastrera båda samtidigt? Eller ska man ta en åt gången?
Det är lika bra att göra det samtidigt. Om du ska vara hemma några dagar och ha koll så blir det bara vid ett tillfälle och när båda opererats kommer ingen av dem känna för att busa med den andra.
Sajtvärd Katter iFokus

Jag skulle ta båda samtidigt.
Stolt ägare till tre La permer
Okej, tack så jättemycket för svar :)
#0: jag ska ta mina 2 smtidigt. Kan bara se fördelar med det. Be om att få en ”body” ist tratt. Har mycket dålig erfarenhet av det. Lycka till!

Jag kastrerade mor och dotter för en dryg vecka.Smidigt att ta dem samtidigt.Men när vi kom hem så fick mammakatt sova i eget rum för hon var så sur .Men dagen därpå var de sams igen.
Mammakatt fick med sig en pjamas som hon genast plockade av sig och la i toalådan och sen bajsade hon på den.Sen har hon varit utan och det har fungerat bra.Dottern fick varken tratt eller pjamas och det har fungerat bra
Stolt ägare till tre La permer
Kastreringen kanske redan är gjord nu? Men jag håller med övriga, det är nog bara fördelar med att kastrera båda samtidigt!
Det är säkert individuellt men mina har varit utan tratt, de fick med från vet. men när jag såg att det fungerade fick de vara utan. De rörde aldrig stygnen.
💖🧡💛💚💙💜