Kattbajs i gruset...
Åhh, vi har fått problem med kattbajs!
Vi har en gångväg som leder från parkeringen till dörren som är grusad. Sedan några månader tillbaka så upptäckte jag att det ligger kattbajs nedgrävt här. Jag trodde först att det var en grannkatt men kom för ett tag sedan på min egen katt att uträtta sina behov mitt på gångbanan… Detta är problematiskt pga vi delar denna väg med andra grannar. Och bajset ligger inte till kanten utan mitt i gångbanan där alla går…
Finns det NÅGOT man kan göra för att få detta att sluta? Jag är egentligen glad att katten bajsar utomhus men inte när jag får se upp vart jag går och grannarna börjar bli griniga…
Var glad för att du har en naturlig katt 😎
Ha katten som innekatt med tillgång till koppelpromenader/in-nätad uteplats…?
Förstår att det inte är kul för grannarna att trampa i kattbajs, det skulle inte jag heller vilja göra.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2020-12-29 18:27 av Uppkatten
Kommer aldrig kunna ha dessa katter som innekatter med kortare vistelser ute i koppel då jag tror de hade lidit av det
Kanske fixa en utomhuskattlåda med mer lockande material än grus? Ingen aning om det funkar, men kan vara värt ett försök.
Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️