Katter iFokus

Katter

Etikettbeteende
Läst 192 ggr
Staffan
2020-12-12 17:47
2

Laserpekare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror ni inte katterna jagar ljuset bara för att det är skoj?

// Staffan

• Redigerat 2020-12-12 17:48 av Staffan
Vixxen
2020-12-12 18:08
4

Ja så funkar katter!

Vi hade en gammal dam som genomskådade laserpekaren! Hon tittade direkt på våra händer och struntade fullständigt i den där fåniga ljuspricken!
🐈‍⬛ 🐾 😽😸

OberonsMatte
2020-12-12 19:48
3

Ja, det tror jag och en del tycker det är roligare än andra.

Milou är helt galen i laserpekaren och vet mycket väl att pricken kommer från den där metallcylindern som klirrar lite när jag tar i den.

Min laserpekare har alltså en liten kedja i ena änden och det lilla ljudet uppfattar hon oavsett var i lägenheten hon befinner sig, oavsett om hon är vaken eller inte och oavsett hur försiktigt jag försöker ta i laserpekaren för att lägga den på en annan plats… Hon kommer rusande och söker med stirrig blick på golvet efter pricken som hon förväntar sig att se då. Hittar hon den inte tittar hon på mig och mina händer med samma förväntansfulla och busiga blick.

Sajtvärd Katter iFokus

Kattpatrullen
2020-12-13 13:15
0

Jag har en kattkille som inte klarar att leka med laserpekare. Han ÄLSKAR den men blir väldigt stressad när pricken försvinner, därför har vi valt att inte använda dem med honom. Det är synd - för en av hans "systrar" gillar den också och hon rör inte så mkt på sig annars så den är perfekt för henne men blir ju begränsad möjlighet att använda den p.g.a. brorsan…

OberonsMatte
2020-12-13 13:32
0

#3 Ja, en del blir lite väl uppjagade och stressade av laserpekare. Min Milou och min förra honkatt är/var lite på gränsen, så jag använder den med måtta. De blev/blir även som tokiga av solkatter (t.ex. när solen råkar lysa på min armbandsklocka). De andra katterna reagerar mer lagom och en kortare stund.

Sajtvärd Katter iFokus

Kattpatrullen
2020-12-13 16:05
0

#4 Solkatter är väldigt poppis här också, men av ngn anledning är det mkt lättare för honom att acceptera när de försvinner. Det är ju på sitt sätt tur eftersom de är svårare att kontrollera än en laserpekare.

Vixxen
2020-12-13 17:29
0

#5: Vi har också en knäppis som älskar solkatter! 🌞🌅😃🐈‍⬛