Törs du ha levande ljus
Använder du levande ljus eller batteriljus i dina adventsstakar?
Stolt ägare till tre La permer
adventsljusstakar är för mig elektiska man har i fönstret :)
Men antar att du menar såna man tänder varje söndag?
Vi kör levande,
Vi har det enbart när vi sitter vid bordet, släcker sen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2020-12-06 15:01 av Fridaaaa

Jag menar såna som man tänder ett ljus i taget.
Jag har stearinljus men tänder dem aldrig.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, jag törs inte ha levande ljus med tanke på risken att katterna sveper förbi eller välter dem. Känns som en väldigt onödig risk att ta som kan få katastrofala konsekvenser.
Sajtvärd Katter iFokus
Har aldrig ägt en sådan, men med katt i huset så skulle jag aldrig våga ha det.
Skulle heller aldrig köra med elektrisk då jag är uppvuxen med att man har levande ljus att tända till advent.
Använder bara elektriska ljus.
Är så feg att t om de elektriska ljusen många gånger får stå inne i en sluten ljuslykta… 😁
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag törs men jag får inte. Åsa har förbjudit mig att tända levande ljus när inte hon är med. 🙁
Vi kör med morrhårrssäkra ljus och har så gjort i många år. De batteridrivna ljusen har ju utvecklats, så numera ser det ut som "levande lågor"
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#6 😄
Sajtvärd Katter iFokus
#7 Ja, de kan vara riktigt fina.
Sajtvärd Katter iFokus
Nej, jag har bara elljustakar. Levande ljus har jag bara i doftlampor som står högst upp på bokhyllan dit de inte kan ta sig och endast när jag är hemma och har uppsikt över både katter och ljus.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: visst, men nackdelen är ju att "stearinet" inte smälter allteftersom.
Nej, såvida de inte är bakom glas i en ljuslykta på bordet, och jag är i närheten.
Vi har inga levande ljus någonstans. Tidigare hade vi i stängda lyktor, höga vaser eller på hyllor men med dessa långhåriga vildingar har vi bara ljus på batteri. Dom skulle lätt springa omkull en ljuslykta på vardagsrumsbordet i deras busrace.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Hade en lykta på toaletten i våras med levande ljus. Den stod i fönstret så trodde inte det var någon risk för katterna. En kväll känner jag att det luktar bränt, bränt hår! Upptäckte att den ena katten hade bränt bort hår på svansen :(
Blev så himla rädd så efter det har vi endast levande ljus när vi är i samma rum och har koll på katterna.
Vi har inga levande ljus, bara batteridrivna.
Tidigare jular har vi haft elljusstake, men den har vi inte tagit fram i år. Min älskade fd skyggis är alldeles för nyfiken och måste undersöka och testa allt just nu. Han är som en ungkatt trots att han är ca 3-4 år. Gissningsvis är det hans första jul inomhus. Han har just lärt sig "Ja, du får". Vi har inte riktigt börjat träna på "Nej du får inte" än. Och att sätta en elljusstake på hans favoritplats i fönstret just nu känns som en onödig utmaning.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen