Katter iFokus

Katter

Etiketthälsa
Läst 416 ggr
MonicaLagerquist
0

Erfarenhet av EASYPILL TILL KATT

En av mina katter äter just nu medicin.Hon ska ha 1 ½ tablett två gången om dagen i tre veckor.

Uppenbarligt så smakar pillren väldigt illa.

Jag brukar aldrig ha problem med att ge mina katter medicin men nu har jag börjat fundera på om jag måste testa något nytt.

Jag har redan testat att gömma i frys smör,köttfärs,kaviar,mjukost osv.
Men det fungerar dåligt.

Både jag och katten är dygnsura av saliv när jag till slut fått i henne pillren.
Är det någon som testat Easypill?

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2

Nu ikväll fungerade det hyfsat bra med piller i infryst smör.

Lunisen2019
0

Jag såg Nyligen en video där de ger sin katt medicin. Då stoppar man in pillret på tungan, håller nosen riktad uppåt och klappar katten på halsen tills den svalt, det såg ut att funka bra!

MonicaLagerquist
0

Så gör jag alltid när jag ger piller till katten. Men den här medicinen smakar tydligen så illa att katten får kväljningar och tuggar fredag bara hon känner lukten av pillret. Behöver något som döljer doften/smaken av medicinen.

Namiko
0

#2: Man ska inte hålla nosen uppåt när man använder den metoden. Håll bara igen munnen så pass att katten inte kan spotta ut pillret igen. Håller man nosen uppåt blir det svårare att svälja. Försök själv att svälja medan du tittar upp i taket så känner du hur stor skillnad det är.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonicaLagerquist
1

#4 Jag håller inte upp huvudet på katten.Jag håller igen munnen på katten och stryker henne över strupen för att framkalla sväljreflexer.

Vixxen
0

Kan leverpastej eller kaviar fungera för att dölja smsken?

MonicaLagerquist
0

#6 Nej det finns nog inget som kan dölja det.Hon börjar dreggla bara hon känner doften av pillret vad jag än försöker dölja det med.

Så det är rent tvång bit och rivmärken som gäller.Hon får lite kaviar efterpåt för att förhoppningsvis dölja lite av eftersmaken.

Vixxen
0

#7: Stackarn….