Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 188 ggr
OberonsMatte
15

Oberons nya lekkompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter min lite halvskruttiga gammelkatt Moltas frånfälle den 24 september dröjde det en dryg månad innan lille Lotus flyttade in. Under den tiden blev jag väldigt medveten om att Oberon (drygt 12,5 år) inte heller var någon ungdom längre. Han åt som vanligt, men sov och sov och sov… ofta i en koja i klösträdet så att han inte ens syntes. 😟

Som ras är det utmärkande för Ragdoll att vara väldigt lugn och lat, men jag hade ända tills då upplevt Oberon som lat, men ändå obotligt nyfiken, social och lekfull (med Ragdollmått mätt).

Till min stora glädje har Oberon den senaste tiden visat sitt vanliga jag igen. När lille Lotus får sina ryck och blir galet busnödig så är det "gammelkatten" Oberon det funkar bäst att leka med. De galopperar fram och tillbaka genom lägenheten och trots storleksskillnaden kör de några ojämna brottningsmatcher där Lotus far som en vante, men är lika glad för det. 😺

Jag tror att Oberon kände sig lite deppig och saknade tryggheten av att ha Moltas i gruppen, men att en liten ettrig Lotus full av livsglädje var precis den medicin han behövde.❤

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
2

Åh så underbart att läsa ❤

/Maria

kara_murray
2

Vilken rolig läsning!!! Kul att Oberon levt upp så med en liten busig Lotus i familjen!!🥰🥰🥰💙💙💙💙

Herveaux
2

Vad härligt att ni fick hem en liten vitamininjektion! Underbar bild. 💖

// Harley

MonicaLagerquist
2

Härligt att läsa.

Stolt ägare till tre La permer

mostermimma
2

Vad roligt att få se att de inte bara hittar varandra och blir vänner, utan att också den lilla kan liva upp den äldre. Mer bus och lek ❤

[[eskils_]]
1

#0 Gullig bild! Roligt att det går så bra. 😊

[Elelli]
1

Så fint att läsa detta. ❤️