Katter iFokus

Katter

Läst 377 ggr
Arcade-Foodie
0

Vad för sele ska man köpa åt en katt?

Vilken sele modell är bra att köpa åt en katt, finns de något man behöver tänka på.

Fridaaaa
0

ymodell
De är mer säkra

Undvik trepoint, k9sele och vanlig hsele/dsele

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cattisa
0

Hur stor är katten?
Jag hade Puppia-sele till min förra korthåriga katt på 3.8 kilo och den var väldigt bra. Min nya katt väger 5.5 kg och är långhårig. Gamla selen är för liten och jag har inte hittat någon som jag/katten gillar riktigt än.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Arcade-Foodie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De ligger under 5 kg förutom chubby, han väger runt 5 kg och har en liten mage. Ena är fortfarande en kattunge runt 5 månader och är extremt spinkig och slank 😊

FillippaNP
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har denna variant från Rukka till mina katter. De är långhåriga och väger ca. 5 kilo. De fungerar väldigt bra till dem. (det är en hundsele egentligen men jag har XS och S i storlek till mina)

kara_murray
0

#4: Den har jag oxå till mina katter!! Den är riktigt bra!!🥰🥰🥰

jollycox
0

Jag skulle rekommendera den här modellen på kattsele. Den är justerbar i hals, runt bröstet och även bandet mellan frambenen.
Nu hittar jag inte exakt den selen vi har, men det är samma modell, till våra två skogkatter. Vi är ofta ute med dom och ibland blir dom busiga och vill springa och då tar det tvärstopp, så för att det ska bli mer bekvämt har jag sytt en bredare del i lakanstyg som ersätter bandet mellan frambenen(där trycket blir vid ett tvärstopp) som är typ 2-3 cm brett.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

sofha11
0

Jag har en tre ponti sele till ena katten och en curli step in sele till den andra och tycker båda fungerar jätte bra :D Jag har även börjat testa en sele som heter come with me kitty och den verkar också bra, lite knepig innan man förstår hur den ska sitta.

Fridaaaa
1

#7 Trepoint och liknande rekommenderas inte pga att de är väldigt lätta att ta sig ur samt hämmar rörelserna (gör det på alla hundar och katter)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KentHjärta
1

https://www.arkenzoo.se/feel-active-soft-sele-kamouflage?60236
Seletränade mina katter i den här selen när de var mellan 4-9 månader ungefär. Tyckte den var jätte bra, smidig att sätta på och ta av och den satt bra på de.

https://www.arkenzoo.se/feel-active-training-harness-svart?61137
Sen när de blev större köpte jag denna och använder den än idag, går att justera så den växer med katten. Riktigt stabil med många reflexer. Väldigt enkel att sätta på och ta av.