Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 301 ggr
LolloB
0

Katt på prov?

Jag vill så gärna ha katt men vet inte hur det kommer gå. Kan man ha katt på prov? Alltså typ bara att man får veta hur det känns att ha en katt. Eller blir det jobbigt för katten? Sen vet jag ju att man kan vara fodervärd men rekommenderar ni det. Jag vill ju ha en katt men om det går dåligt så vill jag inte sälja den eftersom att det kan vara dåligt för katten har jag läst.

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Maria
1

Har du inga vänner som har katt? I så fall kan du kanske vara kattvakt och umgås lite extra?

Vad menar du skulle gå dåligt om du skaffar katt? Vad är dåligt i din värld?

/Maria

cattisa
5

Du kan prova att "låna" en katt av någon du känner när han eller hon ska resa bort. Många blir glada av ett erbjudande om att man kan ställa upp som kattvakt. Så gjorde jag innan jag fick min första egna katt.

Du kan också ta kontakt med ett katthem och erbjuda dig att vara jourhem. Då tar du hand om en katt ett tag innan den får ett permanent hem. Personerna som jobbar med katthem och liknande kan ge dig information både om hur du blir jourhem och när du har frågor om katten du tagit hand om.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

OberonsMatte
7

Om uppgiften på din profil stämmer så fyller du 12 år i år, och då är det den eller de vårdnadshavare du bor med som måste ta på sig ansvaret vid ett ev. kattköp.  De måste stå som ägare och även om du hjälper till kan ansvar för skötsel, hälsa och omsorger inte läggas på dig.

Sajtvärd Katter iFokus

Namiko
1

Vill du testa bara en kort period så kan du leta efter grupper på Facebook där man letar/erbjuder djurvakt, då får du chansen att ha katt när någon reser bort. Vissa katter mår bättre av att bo hemma hos någon annan än att vara hemma själv när ägaren är bortrest vilket kan vara perfekt för dig. Vill du testa en längre period så är jourhem bättre och där finns även möjligheten att adoptera katten/katterna du har hos dig ifall ni trivs bra ihop.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MonicaLagerquist
3

Varför inte bli stödhem till ett katthem Då tar man hand om en omhändertagen katt. Har katthemmet som stöd och fungerar det inte.kan man lämna tillbaka katten. Känner man att det fungerar kan man oftast få köpa katten.

Stolt ägare till tre La permer