Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 326 ggr
VampireGirlElvira
2020-07-03 15:42

Ett eller flera?

Ska man ha bara ett eller ska man ha flera kattlådor i huset till en katt?

Min man säger att man inte behöver mer än en kattlåda till huset, men jag tycker att man ska ha minst två stycken.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
MonicaLagerquist
2020-07-03 15:52
#1

Dekan vara bra att ha två.Vissa katter vill ha en bajslåda och en kisslåda.Andra katter vill inte gå i en låda som är använd och då kan det vara bra att ha två-Så skaffa två så ser du ju hur just din katt vill ha det.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
2020-07-03 15:53
#2

2 lådor.

Maria
2020-07-03 15:56
#3

Jag tror det varierar. Vi har alltid haft en låda till två katter och det har fungerat utmärkt.

Enda gången vi haft två lådor var några månader då vi hade tre katter.

Fast jag skulle också börjat med två lådor för att vara på den säkra sida.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Uppkatten
2020-07-03 17:41
#4

Man brukar rekommendera en låda per katt + en extra kattlåda.

Sedan kan det förstås variera beroende på katt/katter - vad de accepterar etc.

Har man katt/katter som inte sköter lådan är det extra viktigt att ha flera kattlådor/bra kattsand/mycket sand i lådorna/rätt sorts lådor/rätt placering på lådorna/noggrann rengöring av lådorna o s v.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2020-07-03 18:02
#5

Har man bara en låda till en katt bör den vara stor och ha ordentligt med sand. För vissa katter är det ok med en låda, men inte för alla. Testa.

[Henry Norrström]
2020-07-03 18:22
#6

Jag kör med pellets håller rent "lätt" sila bara. Det har gått bra med en. Han visste var han skulle göra det. Protesterade ibland, gjorde bredvid ibland men bara bajs, mitt fel,  lätt att ta upp. Lukten kanske. Lådor finns det väl inte för mycket av ???

Hen bestämmer, det är väl därför vi har dessa underbara djur, de brukar få som de vill. De gosar en del oxå.

Puss o kram till din vän.

Henry

Annons:
[Devya]
2020-07-04 07:23
#7

Vi har bara en låda åt vår katt och rengör den ofta. Det fungerar utmärkt. Vi hade två lådor en gång men hon använde bara en av den så vi tog bort den andra då. Jag tror det beror på katten. Vissa mår bättre av att ha två lådor. Om man dessutom har ett stort hem kan det ju också löna sig att ha två.

Upp till toppen
Annons: