Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 426 ggr
Catlady91
2020-06-28 11:12
0

Extra gott, vad?

Min Mysan fyller år på onsdag, och i vår familj firar vi alltid våra djur 😊 

Frågan är, vad kan man ge henne för extra gott? Hon äter inte någon blötmat eller liknande

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

MonicaLagerquist
2020-06-28 11:14
0

En äggula

Stolt ägare till tre La permer

Catlady91
2020-06-28 11:21
0

Äggula? Gillar dom sånt?

OberonsMatte
2020-06-28 11:23
1

Det som en katt tycker är gott vägrar ofta en annan katt att ens smaka på…så det är svårt att säga. Mina katter är jättekräsna, men i kattgodisväg är godisasken Whiskas temptations med lax en stående favorit.

Sajtvärd Katter iFokus

91Marran
2020-06-28 11:33
0

Räkor

Mvh
Mig

Catlady91
2020-06-28 11:39
0

#3 vet inte om jag vågar ge henne något kattgodis, då hon har känslig mage. Vi har precis fått ordning på den, så enda godiset hon får är frystorkad kyckling. Äggula är jag lite tveksam till, då hon inte gillar kladd.. Fast hon älskar mjölk och yougurt. Det får hon inte ofta, då jag vet att det är dåligt för dom. Men ibland har hon stulit yougurt från min tallrik när jag tittat bort. 

#4 gillar hon tyvärr inte

OberonsMatte
2020-06-28 11:51
8

#5 Om katten är både kräsen och har känslig mage så ska du nog inte ge henne något alls förutom den mat hon äter och tål.

Sajtvärd Katter iFokus

MsHisingen
2020-06-28 14:08
5

Med en känslig mage så kanske du kan satsa på en ny leksak istället? Mina gillar små möss, gärna sprejade med kattmynta.

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️

Kattpatrullen
2020-06-28 14:48
0

Da bird är superpoppis hos oss! Likaså tovade små ullbollar, bästa fotbollarna enligt min Sixten. Bra födelsedagspresenter båda två enligt min trupp.

Catlady91
2020-06-28 15:32
2

Jag köpte en leksak på rea när jag ändå var och köpte mer mat till henne idag 😊 mamma och pappa bli galna, för hon har två små korgar med leksaker 😋 men hon måste ju få present! Just nu äter hon Bozita Diet & Stomach, spannmålsfritt foder som hon ÄLSKAR! Och hon är nu bra i magen, bara efter en vecka! Läste lite om innehållet och info om fodret, och såg då att detta är ett komplett helfoder. Det gjorde mig gladare, då det är det jag vill ha till henne 😊

Kattpatrullen
2020-06-28 16:36
0

Du kan testa matatabi-pinnar också, det är nästan som ngt extra gott, mina älskar att tugga på dem!

Catlady91
2020-06-28 17:10
0

#10 är de som tuggben till hundar, fast till katter?

Kattpatrullen
2020-06-28 17:24
1

Det kan man säga, fast det är trä så de äter inte upp "flisorna" (iaf gör inte mina det). En japansk buske som sägs likna kattmynta men vara "starkare". Mina har aldrig brytt sig nämnvärt om kattmynta men älskar matatabi, och favoritvarianten är just pinnarna som de kan tugga på. Lite "tandmotion" på köpet. Finns att köpa online bl.a. på Apotek Hjärtat.

Catlady91
2020-06-28 19:42
0

Ok, så det blir alltså skräpigt efteråt?

Wony
2020-06-29 12:01
0

Vi fick en leksak med matatabi-pinne i för ett tag sedan. Jag kan inte säga att det blivit något särskilt skräpigt, i alla fall inte mer än normalt med busiga katter… 😃

De var inte överförtjusta, men de biter på den emellanåt, så helt ointresserade är de ju inte heller.

Kattpatrullen
2020-06-29 18:32
0

Haha, mina skräpar på bra med sin faktiskt (men å andra sidan orsakar de små oredor mest hela tiden), men de är ju små de där pinnarna så det är inget problem tycker jag. Man får ta en trasa eller en bit hushållspapper och torka upp när de tuggat färdigt för stunden. Mina tycker att de är roligast när de är nya, precis som med de flesta andra leksaker.