Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 603 ggr
Catlady91
2

Kyldyna till katt?

Någon som har erfarenhet av kyldyna till katt? Jag funderar på att köpa en liten nu när värmen slagit till riktigt, då min Mysan verkar reagera på värmen. Hon äter inte lika mycket, vilket inte är normalt för henne. Har i och för sig inte haft henne någon sommar, då jag hämtade henne på hösten. Så det kanske är normalt?

Hon dricker som hon brukar, och busar rejält på kvällarna. Har mörkläggningsgardiner som alltid är fördragna då solen ligger på hela dagen. Har även en fläkt, och ska hämta upp min pelarfläkt. Men räcker det för henne?

Hon är semilånghårig, så hon har ju mycket päls. Tänkte att en kyldyna kanske vore bra?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Karmatarerskanise
0

Jag har till mina katter.

Catlady91
0

#1 har du? Ligger de på den? Funkar det bra, tycker du? 😊

Karmatarerskanise
2

Den ena ligger på den. Så om den är bra beror på vilken katt man frågar ;)

Scorpio97
3

Vi köpte kyldyna till djuren förra sommaren. Varken hunden eller någon av dom tre katterna var intresserad. En kylklamp inlindad i en handduk fungerade bättre, tyckte en katt i alla fall :)

//Jessie

kara_murray
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en till mina katter men ingen av dem älskar dem men en kan ibland lägga sig på dem. Däremot älskar jag den, den är så skön att ha vid fötterna i sängen när man sover eller i soffan och svalka fötterna… Har du någon helbild på Mysan?? För jag tycker hon ser ut som en korthårig katt på bilderna jag sett hittills. Jag har ju norska skogkatter som är semilånghåriga och de verkar ha längre päls än Mysan.

OberonsMatte
0

Har du en termometer så att du kan se hur varmt det är i lägenheten? Angående mörkläggningsgardinerna så hoppas jag att du inte har dem helt fördragna, för det är även viktigt med dagsljus.

Sajtvärd Katter iFokus

Catlady91
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#5 enligt två personer är hon semi, och hon har mer päls än min förra katt som var korthårig. Kan vara fel också, hon kanske är korthårig 😊 men hon har mycket och tät päls. Har tyvärr ingen bättre bild på henne

#6 ja det har jag, men den står på andra sidan lägenheten där det är svalare. De är inte helt fördragna, det kommer in lite solljus. Men det är väldigt lite då jag ör ljuskänslig. Däremot kan Mysan alltid ta sig till fönstret och sätta sig på andra sidan gardinerna 😊

kara_murray
1

Jättesöt är hon!!🥰🥰🥰 Skulle inte kalla henne semilånghårig men helt klart har hon tät päls och lite längre än korthårig men ändå korthårig…

TccT
2

Cain på en från förra året. Vi har både lite mindre som går in i transportburarna oxå och större att ha hemma. Dom använder inte alltid men dynorna finns där iaf när det är varmt.

Karmatarerskanise
1

#7 Det är en korthårig katt.

Catlady91
0

#8 visst är hon bedårande? 🥰  ja, hon har väldigt tät päls och det är väldigt långt bak. Så det fastnar Kattsand i pälsen bak i rumpan.. Funderar på att ställa ut henne, och då ska jag tydligen inte klippa pälsen bak enligt en vän som ställer ut sin katt.

#9 ångrar ni köpet, eller ör det ett bra köp? Tänker om katten inte ens använder den, varför ha en då?

#9 är hon det? Hon har ju så tät päls, och mycket päls i rumpan.. Jag kan inte sånt här, så jag har ingen som helst aning 😂

TccT
0

Dom använder dynorna men inte hela tiden. Ångrar inte köpet för är det varmt känns det bra att dynorna finns att lägga sig på om dom vill/ behöver. På bilden ser man ju att dom använder dynorna😺 Tog fram dom nu och såg att det var två små kloskador på en och kanske varit lite läck. Får fråga om ok att använda den ändå annars köper vi en ny. Det är väl oxå ett slags svar på vad vi tycker om kyldynorna. Men alla har ju olika erfarenheter.

Catlady91
0

#12 jag var precis till djurbutiken, och tittade på en där. Men jag får nog fundera lite, då Mysan inte verkar lida av värmen. Det är väl bara det att hon halverat sitt matintag. Sedan vet jag inte om det är så bra att introducera något mer nytt nu, när hennes mage krånglar och vi provar ny mat. Vet själv hur det är med känslig mage, så fort det blir för mycket förändringar i vardagen så krånglar magen ännu mer.. Men katter kanske inte bryr sig? Har ju fläkt igång, ska även hämta en till fläkt. Försöker hålla kylan nere i lägenheten..

S.L
0

Här har vi 2 större och en mindre kyldyna. Vi har hundar oxå. Vad som hjälpte våra att gilla ligga på dynorna var att enkelt ta ett örngott på dynan vips sp tyckte dom om att sova på dynan. 3 katter var av 2 går och lägger sig på dynorna har en på soffan en i sängen och en på större sittpall. Hundarna går oxå och lägger sig på dom på dessa ställen. 1 av 6 djur ansåg kyldynan funkar utan örngott dock har alla örgott på sig så dom passar alla. Åker vi bil följer 1 större av dom med i bilen till två som är bältade i baksätet ena är bältad vid fötterna och fläkten på fötterna.

Wony
0

Ni som har kyldynor, är det en sådan där som man inte behöver lägga i kyl/frys utan aktiveras när djuret använder den? Det låter för bra för att vara sant, så är nyfiken på om de verkligen fungerar, då vi inte har AC inomhus och huset blir tokvarmt när det kommer värmebölja, så har klurat på att erbjuda en kyldyna åt dem så att de kan välja.

Karmatarerskanise
1

#15 Jag har en sådan som blir sval vid tryck. Den fungerar.

Wony
0

#16 Vad bra, det låter som sagt rätt udda att den funkar så, men om den fungerar så är det ju fantastiskt. Är den tålig/klarar vassa klor och nyfikna nafsningar? Jag har tyvärr inte möjlighet att åka till en butik och känna på en i verkligheten, men jag tror att katterna skulle uppskatta möjligheten när det blir sådär olidligt varmt inne! 🙂

Karmatarerskanise
0

#+7 Ja det är ganska tåligt tyg. Mina har dock inte viktigt på det så jag vet inte om det går hål då. Klor tål den. Köpte min på zooplus ett par år sedan. Har själv den i sängen om katterna inte använder den ;)

Wony
0

#18 Men det låter ju som att kan vara något för oss då. Läste att vad det nu innehåller är giftfritt, men det är ju allra bäst om den är tålig såklart.

Har dessutom en sambo som blir för varm hela tiden så då kan ju han ta den om katterna är ointresserade! 😃