Hur tar man bort.....
…..urinmarkeringar från utekatter på en bil?
Det ser så fördjävligt ut att en utekatt har urinmarkerat våran bil mitt i natten.
Den/dom katten/katterna har urinmarkerat vår ytterdörr dessutom.
Jag och min man har tänkt på väldigt dumma saker denna morgon när vi såg urinmarkeringarna.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Jag skulle tvätta bilen med ett bra schampo för bilar. Dörren skulle jag tvätta med ättiksvatten.
Jag förstår att ni är upprörda.Sönderkissade saker är inte alls kul.
Stolt ägare till tre La permer
Hoppas att de "onda tankarna" var riktade mot kattägaren och inte mot katten. För katten gjorde trots allt bara vad katter gör, det är deras sätt att kommunicera med varandra… 🐱
Men jag håller med, det är inte trevligt och självklart vill man inte ha det så.
Hoppas tipsen i #1 fungerar.
Det är inte OK att kattägare har utekatter i områden där katterna kan ställa till det onödigt mycket för grannarna, och värst är de kattägare som har okastrerade katter gåendes ute…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2, såklart att man tänker onda tankar på kattägarna, och inte katterna, men vi var såklart upprörda, och #1, vi ska testa på att ”tvätta” dörren med ättiksvatten.
Men finns det något annat medel som funkar som avskräckande för katter?
Jag funderar igen på en kattavskräckare eller vad dom nu heter.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
Finns en del sådana här medel, men vet inte hur bra de är https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.28.5251/get-off-spray-for-utomhusbruk
Eller så skaffar ni en kamera som fotar alla (oönskade) besökare som kommer till er…. 😎 och sedan kan ni konfrontera kattägaren med bilder på katten, och vad katten är i färd med att göra…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.