Ändra reg.
Har hon rött någonstans? Det ser ut att vara lite rött längs med ryggraden och på höger sida halsen mellan det bruna och det vita. Om hon har rött någonstans är hon sköldpadda, men det är svårt att se på detta fotot.
Susanna
Lite på ryggen, bakom ena örat och lite i pannan har hon. Men när jag ser på andra bilder av sköldisar så är de mer svarta, bruna och röda. Det är därför jag tvekat om Silla. Hon har inte sett ut som en enda av de bilder jag sett.

#4 - Moritz är väldigt lik Silla i färgerna, så om hon är det så borde han också vara det :-)
Vad roligt. Jag ser att de är väldigt lika. Jag har alltid bara kallat honom "randig" haha. Nu blir han glad när han får höra hur fin färg han har…
/Maria

#4 Nää, tyvärr så är nog inte Moritz någon padda. Det är mycket ovanligt att hanar är sköldpaddsfärgade. Det förekommer i och för sig men är som sagt ovanligt. Jag tycker att det ser ut som att han är brunspotted och vit, men jag kan ha fel. Padda eller ej- fin är han i alla fall!
Finns en tråd som heter "Välkommen till frågelådan för genetik!", där man kan ställa frågor angående färg och sådant. Gå dit och ställ era frågor för er som är osäkra.
Ett litet tips från mig bara 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
För mig ser det ut att vara en svartsköldpaddspotted med vitt, och en blåsköldpadda (ev med vitt) på bilderna. Det vore bra med fler bilder. Om den mönstrade är en hane är han sannolikt inte sköldpadda, och då kan det vara kameran som lurar ögat lite - har han röda fläckar, eller är det snarare färgskiftningar?
#8 - Tack för tipset!
#7 Jag tror han blir lika glad när han får höra att han är brunspotted och vit. Det låter lite bättre än bara randig…
/Maria

# 11 Vad skönt att jag inte gjorde honom besviken! Han ser dessutom ut att vara varm och fin i färgen.