både jobbig o roligt med katter
Idag har mina katter varit rent jävliga om man får säga så..de har varit igång sen tolv inatt o bara hittat på hyss.. dragit ut sladdar hoppat upp bland levande ljus. slagits med varandra mm mm.. jag har sletit mitt hår o skällt… eftersom de höll mig vaken inatt så e ju mitt tålamod lika med noll.. men så nu när jag satt o såg på idol så kom zorro o la sig brevid mig i soffan o jag började stryka hans päls och för en gångs skull så bet han inte mig o all min ilska o trötthet försvann o jag påmindes återigen varför jag älskar Puma o Zorro så mycket..sen nu ikväll när jag varit i köket så satt Puma på min köpmansdisk o när jag kom runt hörnan så ställde hon sig på bakbenen o gosade med mig..
jag känner igen det där med hyss. Jag brukar gå upp vid 5 om vardagarna vilket betyder att min Thindra vaknar varje dag halv fem och givetvis väcker mig med allt. Mellan varven av hyss och skäll hon får vid den tiden så hoppar hon upp i sängen hos mig för att pussas lite innan hon tar ett varv till. Som för att säga förlåt matte och sen kan hon fortsätta igen.
Därav sitter jag nu med en kopp kaffe vid datorn vid denna tidpå en lördag. Snart har hon kört ett varv så vi kan gå och lägga oss igen.
//Pia
Haha. Vad de kan ställa till med, de små liven…
Moritz gick på mig tidigt i morse vid 05.00 ca. När inte det hjälpte bet han mig i hakan så det var bara att gå upp och kolla om det fanns mat eller lådan var tom men han ville bara leka. Han satte igång att jaga sömnige Lorentz och välte bla ett tavelstafli. När jag äntligen somnat om så vaknade jag av att han kräktes två gånger vilket inte är så ovanligt med Moritz. det var bara att gå upp och torka rent sedan var det full fart igen…
Isådana stunder undrar man varför man alltid skaffar sig djur. Men som sagt de goa stunderna överväger och man glömmer jobbiga dagar/nätter.
/Maria

Hihi..Vad de kan ställa till det! Men igenkligen är dom snälla och rara=)

känner igen de där. ena sekunden är de överallt och har ner grejer och springer runt , och andra sekunden är de såååå snälla och söta. slipper bli biten i hakan då mina kissar inte är i sängen ;)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus