Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 514 ggr
Catlady91
1

Skaffa kattunge innan mindre flytt

Hej! Jag har nu börjat titta på kattungar, och några är leveransklara nu och några om ett par veckor 😊 Nu är det så att jag ska flytta till en större lägenhet, men vet inte riktigt när. Antingen i början av augusti eller i början av september. Det är en flytt två dörrar bort, så det är en lägenhet emellan. Så en väldigt liten flytt 😜 Är det någon fara att skaffa kattunge före flytten, eller bör jag vänta?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

annzoo
8

Jag tycker det är bäst att vänta till efter flytten. Mindre stök och mindre stress.

Catlady91
0

#1 om det är stök för mig du tänker på, så behöver du inte oroa dig för det. Men tänker du på katten så förstår jag.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[TheSquirrel]
6

Jag tror det är bättre att vänta till efter flytten. En flytt är nog tillräcklingt stressigt för en liten kattunge, att sedan behöva flytta igen när man precis har landat känns inte som någon bra idé. Du kan ju ändå tinga en kattunge och planera in ett datum när den kan flytta hem till dig.

kara_murray
0

När jag skaffade min första katt så bodde jag hemma fortfarande men samma dag som jag hämtade henne fick jag lägenhet… Så efter ca 2-3 veckor fick jag och min katt flytta till egen lägenhet. Kanske inte helt optimalt men det funkar. Ta det bara lugnt i flytten så går det bra med kattungen oxå

Belzebubble
9

Det är bättre att vänta. Jag har rest mycket med min katt sen han var ung. Han fick åka tåg och färja, byta miljö ofta m.m. Trots det när jag flyttade nu så började han kissa utanför lådan. I för sig passade vi på och byta ALLT. Tänkte det kommer bli skönt med helt nya kattprylar på nya stället men han tyckte väl annorlunda. Så nä, en onödig stressmoment som man så lätt kan slippa om du bara väntar. För en innekatt spelar ju ingen roll hur långt den flyttar, hela dess värld blir ny ändå.

annzoo
1

#2 vid flytt är det mycket kartonger och oordning som kan stressa. Men det beror iofs hur länge det är mellan flytten. Man kan ju göra det smidigt så de knappt märks om det är bara 2 dörrar bort. Det underlättar ju kanske en hel del.. du kan ju för säkerhets skull installera felliway i uttaget i nya lägenheten nån dag innan du flyttar katten.