Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 2046 ggr
ruffruff
2014-01-28 17:01

Kattor och GPS

Är det någon som vet ett bra pris på GPS halsband på kattor!? Min son har en riktig luffare och har fått telefonsamtal från vänliga människor långt ifrån hemmet . Han är en riktig vandrare och min son är alltid orolig för honom! Kan ni ge ett tips om ett överkomligt pris p GPS?

Annons:
CatchFatch
2014-01-28 17:03
#1

Tyvärr inget jag kommer på nu.. Men hmm kanske någon sån där pejl som man har på jakthundar? Eller en liten videokamera som du får sätta fast på han så du ser vart han går!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Nosen
2014-01-28 17:45
#2

Finns pa internet att bestalla om du soker pa katt och gps. Brukar kosta runt 500 kr eller mer. Vi funderar pa att kopa for att se vart katterna brukar vandra nar de ar ute :)

zatanica
2014-04-29 20:51
#3

#2har du en adress till dessa som kostar runt 500 kr?

Bellbooh
2014-04-30 12:55
#4

Googlade lite snabbt och fick fram en gps tracker speciellt för barn och djur som endast väger 25g :) dock kostar det 199 euro men då får man också tillgång till spårning via smartphonen bl a om man så vill. Den går att hitta om man söker på traxfamily. Sen tror jag att det kommer komma fler såna här produkter inom de närmaste åren eftersom efterfrågan växer. Skulle jag någonsin ha mina katter ute utan koppel vill jag gärna ha en gps på dem, det bästa vore om den kunde va i chip så man kan ha den inuti katten istället för utanpå så slipper man stöldrisken, kanske…

Leon1973
2014-04-30 15:16
#5

be inte om hjälp om du inte vill ha den

vitkatt
2014-07-02 15:34
#6

Jag har köpt en gps till min katt från det svenska företaget Northtracker.
Men tyvärr är den för tung för att bäras runt halsen (60g). Jag tänkte inte på det när jag beställde den, så jag har fått köpa en ordentlig sele/väst som sitter bra och sytt på en liten behållare för gps:en på ryggen. 
Gps:en fungerar väldigt bra och gör sitt jobb. Men jag skulle vilja hitta en mindre gps tracker med samma funktioner (där jag kan se var han är på en karta i realtid) utan att han behöver bära den på ryggen.
Har någon något bra tips på en liten tracker utan antenn som de kan ha på halsbandet ? 
Mycket tacksam för svar!

Annons:
Bellbooh
2014-07-05 19:47
#7

#6 sök på traxfamily på google så hittar du en gps för katter som endast väger 25g, skrev det på inlägg nr 4 men du kanske missade det…

Freespins
2019-07-21 09:23
#8

https://www.kattgps.se/ har lite samlade tips på gps:er för katter

Upp till toppen
Annons: