Pris kattungar?
Hej! Vad skulle ni säga är ett rimligt pris på kattungar som är en blandning av Norsk Skogkatt & Bondkatt med fluffig päls?
ANMÄRKNING FRÅN SAJTVÄRD: Vi vill påminna dig om Katter iFokus syfte och regler. Uppfödning av huskatter är inget som vi förordar med tanke på den stora mängden hemlösa huskatter. (Det har blivit landets största djurskyddsproblem). Kattungarna du nämner är inget annat än huskatter. Det är alla katter utan stamtavla. Denna typ av huskattsuppfödning brukar kallas BYB (back yard breeding) och är förkastligt på många sätt. Jag kommer att låsa den här tråden då den bryter mot vårt syfte. // Lena sajtvärd
Kommer de vaccineras? avmaskas? veterinärbesiktas? Chippas? etc. etc. det påverkar ju priset.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
De kommer vaccineras & avmaskas :)
500 kr verkar lämpligt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Vaccinera x 2 ID märk besiktiga och försäkra in den vid sex veckors ålder och ta 1000 för de
Skippa rassnacket och sälj dem som de långhåriga huskatter de är.
Stolt ägare till tre La permer
#2 Skulle rekommendera att du även ID märker dom åtminstånde.
Och håller med #4 att skippa försäljningsknepet med raserna, och benämn de som långhåriga huskatter. Om någon köpare vill veta mer specifikt vad dom innehåller, då kan du nämna det. Men är så fult att försöka ta högre pris på katterna bara för att de råkar ha norsk skogkatt i sig eller blir långhåriga.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Du har fått kloka svar redan.
Här är en kommentar från en mycket klok kattexpert med många års erfarenhet av problematiken:
"BYB (bakgårdsuppfödning) är som all annan avel på huskatter inget Sverige behöver! LÄS VARFÖR HÄR!
_I ett land där hemlösa katter (99;99 % av alla hemlösa katter är huskatter) blivit landets största djurskyddsproblem är det en angelägenhet för oss alla. Genom att föda upp flera huskatter till en så extremt övermättad marknad är man som kattägare själv med och förvärrar problemet.
Värst av allt är den ”blandrasindustri” som senare år har blivit allt mer populärt. BYB (Back Yard Breeding) kallad. En verksamhet som bara finns för att de så kallade uppfödarna vill tjäna pengar."_
Se till att kastrera din honkatt snarast, är mitt råd.
Fina anklagelser. Skulle aldrig ta kattungar för att tjäna pengar & tjänar inte heller något på de så otroligt onödigt. Lägg din energi på de som faktiskt avlar oseriöst istället. Sen angående kommentarer om att skippa försäljningsknepet? Alltså snälla de är DJUR vi pratar om varför ska jag sitta och försöka få mer betalt eller använda mig av knep?? Jag hävdar ingenstans att de är raskatter eller Norsk Skogkatt utan nämner bara snabbt att MAMMAN är Norsk Skogkatt då de kan vara intressant för köpare att Skulle heller aldrig sälja för 500kr. Jag vill vara säker på att köpare har tänkt igenom beslutet noga och att de får bra hem. Kommer sälja de för det de kostar att ha dom under 12 veckors tid alltså 2500kr. Ett pris jag skulle satt oavsett om deras mamma är norsk Skogkatt eller inte.
2500 för en ev långhårig huskatt?🤑
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vad är problemet? Skulle sätta exakt samma pris om de var korthåriga så vad har pälsen med nått att göra? Vill att de hamnar hos någon som tänkt igenom sitt köp & där de får ett riktigt bra hem. Om du räknar på vad de kostar med vetrinär, mat, sand och allt så kommer du lätt upp i 2500 per kattunge så vad vill du ens med din penga-emoji? 🙂
#9 Du skriver: "Skulle sätta exakt samma pris om de var korthåriga så vad har pälsen med nått att göra?"
Men i #0 skriver du ju: "Vad skulle ni säga är ett rimligt pris på kattungar som är en blandning av Norsk Skogkatt & Bondkatt med fluffig päls?"
Lite motstridigt, tycker du inte??
Bra att du månar om att de ska få ett bra hem!
#7 Du skriver: "Skulle aldrig ta kattungar för att tjäna pengar & tjänar inte heller något på de så otroligt onödigt. Lägg din energi på de som faktiskt avlar oseriöst istället."
Kan man tolka det som att du kommer att antingen kastrera din honkatt eller använda henne i seriös skogkattavel enligt alla regler?
Att hon nu blivit dräktig med huskatthanen av misstag och det är försent att stoppa? Ungarna kanske är födda redan? (Vi kan alla begå misstag, så det var ingen kritik.)
Detta inlägg låses då det bryter mot sajtens syfte.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"