Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1038 ggr
Jessicahagstrom94
0

Mycoplasma felis

Min ena katt testade positivt för mycoplasma felis men inget annat. Först fick han kortison mot hosta som är/var hans enda symtom men när det inte hjälpte togs prover från halsen då man kunde se onormala knottror i svalget/övre luftvägarna och sen konstaterades detta. Efter två kurer ronaxan kan han fortfarande hosta då & då men knottrorna i halsen var borta när vi var på återbesök… Vad vet ni om detta? Måste alla mina katter medicineras? Måste mitt hem saneras? Med vad? Vad gör jag för att öka chanserna att få bort hostan och minska risken att mina andra drabbas? Hans veterinär nämnde inget om detta men man börjar ju fundera..

Dimocarpus
1

För att få bättre vägledning, ring SVA om vidare information. Det skulle jag göra i första hand.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
0

För att få bättre vägledning, ring SVA om vidare information. Det skulle jag göra i första hand.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Jessicahagstrom94
0

Med fobi för att ringa ser jag helst att jag slipper

Uppkatten
1

Googla på mycoplasma felis så kommer det upp info från SVA.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Jessicahagstrom94
0

Redan läst.

Dimocarpus
0

Om du inte vill ringa så kan man alltid maila och berätta vad man vill veta och vilka åtgärder behövs göra. De svarar när de har tid. Det finns lösningar.