Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 913 ggr
Loka03
0

En fråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är det någon mer här som har en katt som gillar frukt? Vi har haft vår katt i 7 år och han har alltid gillat äpplen, nektariner osv. Är detta normalt? Kan det bero på att han var hemlös sitt första år i livet och fick äta typ fallfrukt mm? Jag vill bara säga att han mår inte dåligt av det. Han får ju inte äta det varje dag men en liten bit ibland tycker han om. Veterinärer har inte sagt att det är farligt. Så som sagt gillar era katter frukt? :)

Are humans real?👽👽👽

Herveaux
1

Kattbröderna jag hade förut var helt galna i melon.

// Harley

Loka03
0

#1 i somras så var det ju så varmt så då fick han lite melon. :)

Are humans real?👽👽👽

[[eskils_]]
1

Hade en katt som inte fick nog av gurka… 😃

Bjornberg
1

Min kompis katt var helt galen i frukt och grönsaker, om det stod framme i fruktskål så kunde man se att det var små tuggor tagna i det mesta haha

Loka03
0

#4 Haha kul katt! :) #3 Ja min också haha! :)

Are humans real?👽👽👽

micki78
2

Nej, inte frukt, men jag har en katt som är helt galen i sallad. Han gillar även Citronmeliss. Blev så förvånad när han alltid skulle på citronmeliss plantan jag hade i somras.

Vixxen
1

Hade en huskatt som ÄLSKADE apelsinjuice!

Dimocarpus
1

Min Burma (han på bilden) älskar alla sorters meloner och exotiska frukter från Sydostasien så som Longan och Rambutan. Han äter även gurka, spenat och pakchoj 😁

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Stallmima
1

#3 Min änglakatt gillade också gurka  🐱

VT4ever
1

Min ena katt som är i himmeln tyckte om majs. Men sen slutade det i sprutande/poppande majsbitar (BAJSKALAS) vilket var mindre roligt….

Loka03
1

#10 Ja jag har också varit med om något liknande. Jag råkade ge min katt en liten bit tomat och sedan blev det tre små högar kräks runt om i lägenheten. Så nu kollar jag oftast upp vad de kan äta. :)

Are humans real?👽👽👽

VT4ever
1

Ja man lär sig av sina misstag som man brukar säga :)

Loka03
0

#12 Ja verkligen! :)

Are humans real?👽👽👽

[Forest]
2

Katten jag hade som barn följde med mig när jag plocka hallon och blåbär. Grönsaker åt han bara gurka han åt inte dom vi odlade utan vanlig slanggurka gilla han. Jag hade hamster och det var när jag skulle ge den gurka som katten alltid var snabb på komna o kolla jag trodde det var hamstern han ville åt men visa sig vara gurkan. Han visa anbars inget intresse för hamstern pelletsen åt han också 🐈 Ingen av våra katter idag äter grönt mer än gräs någon växt kan dom smaka på o myntan jag tar in.