Aldrig sova ensam ❤
Vill bara dela med mig om det här ❤ Jag har problem med att sova ensam och det gör att det tar mig typ 2 h att somna.. Men varje kväll kommer Decibel in till mig och ligger bredvid mig tills jag somnar. Det gör att jag somnar jätte fort ❤ ibland kommer hon in när jag sover och ligger där när jag vaknar. Vilket gör att jag tycker jag sover bättre och har bättre drömmar ❤ älskar att hon kommer inte till mig det är som om hon vet att jag vill ha sällskap under natten ❤ Får ni också sällskap i sängen? ❤ (av katten)
Jag hade en långhårig katt som hette Fritz som i alla år låg hos mig på nätterna och det var underbart.
Numera har vi två katter och ingen ligger i sängen vilket jag saknar så.
/Maria
#1 vår gamla katt sov alltid mellan mig och mamma. Det var också helt underbart hon kom vid inkallning och hon var så söt. Men hon fick somna in för ca 3 år sedan tyvärr p.g.a okänd anledning men vi tror att hon kan ha jagat och ätit en råtta som fått i sig råttgift. Men hade hoppats på att våra nuvarande kattungar oxå skulle sova bredvid oss men det tog dom 2.5 år att äntligen lägga sig i min säng 😂😂
En av våra katter är "pappas katt" och vill sova nära honom. Jättemysigt! ❤
Vår förra kattprinsessa sov hos mig varje natt, d v s ovanpå mig, utsträckt utmed min ena arm. Det kunde vara ganska obekvämt ibland, men jag älskade den närheten med henne så jag valde att låta henne sova så. ❤
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Våra tre slåss nästan om att vara i sängen! En av dom är tyvärr lite för mesig, så de andra två kör med honom och vet att de kan jaga ut honom om de vill, men tidigt i morse vaknade jag med honom mellan knäna (och benen hade somnat…) Jag älskar när katterna är i sängen. ❤️
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
En katt som familjen hade, Pelle, sov ofta hos mig. Han var väldigt bestämd med att vi skulle ligga sked (så gott en katt och människa kan göra det) och att jag då skulle ha min arm mellan hans bak- och framben så jag kunde klia honom på bröstet.
Mosters katt skulle alltid sova med en på kudden. Började med att han lånade ett hörn och slutade med att han erövrade hela kudden. 😛
// Harley
Min 15 åriga katt Teddy har sovit bredvid eller på min kudde största delen av de 10 år jag haft henne. Älskar att somna till hennes spinnande ljud. Hon lägger sig ofta på mig i soffan och då somnar jag nästan direkt också. 😸
Dotterns kisse sover alltid hos henne hela natten. Hans favoritrum är hennes och sängen är bästa sovstället 😎
Min katt sover med mig varje natt. Jag lägger mig ner och hon hoppar upp på sängen och väntar på att jag ska öppna täcket så hon får krypa in, vända om och komma med huvudet utanför täcket och sen har hon sitt huvud på min arm/axel. Så har jag min arm runt henne så att hon inte faller ut ur sängen (vilket har hänt en gång, stackarn). Väldigt mysigt. Om jag ska ta och vila under dagen så kommer hon med och intar sin vanliga sovställning bredvid mig. Kan det bli mysigare? :)
Jag hade en katt som i 20 år låg i min säng varje natt. Hon gick bort för två månader sen och jag saknar henne så. Det är så tomt utan henne. Jag har 2 katter nu men ingen av dem sover i min säng tyvärr.
#9 det tog katterna 2,5 år innan dom blev intresserade av min säng hahah
Våran lille är inte intresserad av att ligga i sängen när vi ska sova. Han föredrar att ligga i soffan ute i vardagsrummet. På morgonen när han är hungrig går det dock bra att komma och gosa 😂
Jag köpte en kattunge på 12 veckor för två veckor sedan. Har döpt henne till Maisie. Från början var hon ganska reserverad men efter bara några dagar började hon tina upp, bli mer framåt och sällskaplig och tyr sig till oss. <3 Jag och hon har nu fått in en kvällsrutin där jag leker med henne på kvällen, sedan får hon sin mat och så går jag och lägger mig och lyssnar på talbok. När jag släcker lampan för att sova tar det bara en liten stund, sedan kommer Maisie och hoppar upp i sängen, vill mysa och bli klappad en stund, sedan lägger hon sig till rätta precis ovanför min huvudkudde. Där sover hon sedan hela nätterna. Hon är supersnäll och väcker mig aldrig på natten. <3 Om jag vaknat till på natten brukar jag sträcka upp handen till henne och då börjar hon spinna så fort jag rör vid henne. Då klappar jag henne ett tag och sedan somnar vi båda om. <3 Ibland går hon iväg för att äta/dricka eller gå på kattlådan, sedan kommer hon genast tillbaka och lägger sig i sängen hos mig igen. Det är helt underbart! <3
#9 jag vet det kan ta tid. Jag hade en annan katt som gick bort 2014, för han tog det 10 år att äntligen börja ligga i min säng. 8 månader senare blev han sjuk och gick bort. Dom två katter jag har nu är 8år och 12 år så jag har börjat ge upp om att få en sängkompis, fast man vet ju aldrig förstås, allt kan hända:)
Min ragdoll Dixie sover hos mig varje natt, såå mysigt men dock tar hon upp halva min säng men det gör inte så mycket för både hon och jag ligger stilla haha
Japp båda katterna sover i sängen. Den ena hoppar alltid upp vid mitt huvud och ska in under täcket och sedan vänder han sig så han ligger med huvudet utanför täcket mot kudden. Den andra ligger alltid mellan bena på mig ovanför täcket och ibland innanför. 🐱
12 Låter verkligen som hon hittat sin plats. Du kommer troligen behöva köpa en ny kudde efter hon växt lite ;) Våran ena hund fick ta min kudde då hon proffsa på att sova på mattes kudde men då får vi inte båda plats 😎