Konstiga anfall
Min katt 3 år har fått konstiga anfall.Epilepsi trodde jag men när jag läser om det står det att de att de anfallen kommer när katten vilar eller sover.Är det så.Ska givetvis ringa vet i morgon men jag bara undrar.Min katt får dem när han börjar röra på sig.Han ligger mycket sen helt plötsligt är det som om han försöker vara som vanligt och går iväg och då kommer ett anfall.Han blir vinglig ramlar ihop och börjar att skrika.Han skriker hela anfallet igenom. Är det någon som varit med om detta??????
Jag tycker att du ska kontakta veterinär redan idag.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Håller med #1 katten behöver komma til en veterinär omgående.Försök att filma anfallen så att du kan visa veterinären.
Stolt ägare till tre La permer
Instämmer i tidigare kommentarer. Sådana här saker är så pass akuta att man inte bör vänta.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har redan pratat med vet.som tror att han kanske skadat sig på något sätt.Vad jag ville veta är om någon varit med om samma sak.
#4 Jag något har ju hänt. Det behöver man inte vara veterinär för att räkna ut.
Har du besökt veterinär? I så fall varför inte?
/Maria
Suck.Jag undrar fortfarande om någon varit med om samma sak.Har du inte det behöver du inte svara.Ska till vet i morgon.Inte idag det är söndag ingen har öppet.Eftersom jag är orolig ville jag bara få höra från någon annan som kanske varit med om samma sak

Nej jag har inte varit med om samma men om jag hade haft en katt som skriker rakt ut hade jag åkt direkt till närmsta djursjukhus.
Oavsett vilken dag på året det var.
Ska vi stå där till imorgon då de öppnar.Jag sätter mig inte och åker 30 mil idag med ett djur som inte mår bra när jag kan åka 3 mil imorgon bitti.Eftersom vet tycker att jag kan vänta till imorgon så är det det jag gör.
#6 På ett forum så står det var och en fritt att skiva sina tankar så länge man inte bryter mot några regler så du har ingen anledning att be mig/oss att inte skriva.
Så klart det finns veterinärer som har helgöppet.
Det du beskriver låter väldigt akut och katten är ju så påverkad att han t.om skriker.
Akutvård söker man för både människor och djur när det just är akut.
/Maria
Jag hade en epilepsi katt. Han skrek aldrig någonsin under sina anfall, men anfallen kunde komma efter att han vaknat och sedan gått lite. Just att han skriker under anfallen tycker jag är konstigt, kattens käkar spasmar ju även de under ett anfall och antingen låser käkarna ihop sig eller klapprar. Förstås skulle han kanske kunna skrika om det är så att de klapprar kanske? Men har aldrig hört om någon som skrikit. Saker att kolla efter är om katten dreglar, och verkar förvirrad efteråt. just att dregla är ett signum för epilepsi anfall. Bra att du går till veterinär! Uppdatera gärna om vad det var.
Du får nog utveckla lite, ligger han hela tiden? Och när han försöker resa sig så vinglar han, ramlar och skriker? Eller är han som vanligt nu och det här har hänt nån gång ibland?
Människor kan ju i och för sig skrika i samband med ett epileptiskt anfall, men jag har aldrig varit med om att det pågått anfallet igenom, utan det har varit precis initialt… (d v s när anfallet precis har börjat).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ja det kan vara ett epilepsi anfall, det är ovanligt att djur får anfall när dem sover, oftast får dem anfall i vanliga situationer som när dem ska röra sig, leker, eller liknande.
Det kan även vara smärt attacker, det är inte helt ovanligt att folk misstar smärtattacker för epilepsi, oavsett måste katten träffa veterinär senast imorgon då det kan vara allvarligt och bli livshotande om man väntar för länge då man inte vet vad det är för fel på katten.

Hur har det gått i natt?

Vad sa veterinären?