Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1601 ggr
Calzki
0

Skaffa Birma katt.

Hej. Jag vill så gärna ha en helig birma. De är lugna keliga och så vackra!!! Men jag är en student… De är ganska dyra ca6000 kr. Jag vill ju ha två stycken för jag är på föreläsningar om dagen så den kan ha sällskap. Kommer jag kunna ha 2 såna här katter? Kan nämna att jag jobbar på sommrarna och tar studentlån.

Maria
5

Kostnaden för katternas inköp är ju bara en engångskostnad och har du svårt att få ihop till den så har jag svårt att föreställa mig att du kommer att ha råd med två katter tyvärr.

Veterinärkostnader tillkommer som vaccinering, kastrering, osv. Katten kan dessutom bli sjuk och då skenar det iväg enormt. Försäkringen kostar pengar och man vill ju ge sina katter bra mat så både sand och mat kostar en hel del varje månad för två katter.

/Maria

MonicaLagerquist
2

Ta kontakt med en lämplig uppfödare. Hör om hon eller han har någon vuxen katt som behöver omplaceras eller om hon-han vet någon .Så köper du en kattunge och en vuxen kastrerad fd avelskatt.De brukar vara billigare och då har du ju dina två katter.

Sen tycker jag att sex tusen låter väldigt billigt. Jag tar 13 tusen för mina La permkattungar.Köper man två får man visserligen lite rabatt.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
2

Det kostar i runda slängar straxt under tusenlappen i månaden att ha två katter.Så lägg undan de pengarna så har du snart till inköpet.Har du inte de pengarna så har du inte råd helt enkelt att ha två katter.

Calzki
0

Tack så mycket. De lägger jag undan en liten slant varje månad så blir det förhoppningsvis två katter inom ett år :)

19Mikaela93
1