Ny kamera
Min digitalkamera börja att krångla. Den har några år på nacken och är flitigt använd så det är väl inte så konstigt.
Har någon ett bra tips på en någotsånär enlkel kamera till ett rimligt pris. Det är ju så svårt att välja bland alla modeller och märken som finns.
Vilken typ av kamera har ni? Är ni nöjda med den? Min kamera "segar" så med blixtinställningen så det är svårt att få de där roliga ögonblicksbilderna.
/Maria

Jag skall också köpa ny digitalkamera framöver, det lutar åt Canon. Med de flesta digitalkameror verkar det vara lite av ett problem med blixtens placering i förhållande till objektivet tyvärr, så riktigt bra ljus eller extern blixt är väl a och o.
De flesta digitalkameror idag är ju annars så lika, det är mest detaljer som skiljer och vad man känner sig bekväm med i grepp och knappars placering osv. Viktigast är ju trots allt det som finns bakom kameran…:) Och ja motivet förstås:)
Jag har en Olympus idag, och är väldigt nöjd med den - när ljuset är bra. Saknar dock de extar möjligheterna för ofta, därför skall det bli en ny.
Kan rekommendera Canon ixus 70, den är liten och enkel och tar bra bilder! Inte så farlig till priset heller..
Det bästa är ju egentligen att gå in på tex onoff och titta o känna på alla olika modeller som finns.. och fråga allt du kan komma på.
Tack för svar.
Det är just det här med blixten som sagt men jag får väl gå till en butik och känna mig för. Canon och Olympus är ju kända märken och det känns ju bra (tror jag).
Jag är så godtrogen bara, haha, går på alla försäljarknep så jag måste bestämma mig innan vad det är jag verkligen vill ha.
/Maria
Canon gör alltid bra kameror! Lever tillsammans med en fotograf och det är faktiskt så att canon är bland de helt klart bästa. Jag har en canon ixus i och den fungerar jättebra och är enkel att lära sig.
/Christine