Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1096 ggr
Gizmo2017
0

Allergisk mot katt

Hej! Har precis fått besked att min ena son är allergisk mot sin älskade katt. Läkaren tyckte att det enda alternativet var att lämna bort vår katt. Jag känner dock att jag vill försöka med allt. Någon som har erfarenhet från vaccin mot kattallergi eller andra botemedel? Tacksam för svar! /Förtvivlad kattägare

MonicaLagerquist
1

Hur gammal är sonen?

Stolt ägare till tre La permer

nightingale
3

Hej! Jag har allergi-vaccinerat mig mot pollen, kvalster och katt. Har idag två katter :) Nu har jag devon Rex vilket enligt vissa kan vara ”allergivänliga”, men har märkt att jag tål alla slags katter betydligt bättre nu än förut. Tidigare fick jag oerhörd klåda i näsa och ögon om jag tex klappade en katt och sen pillade mig i ansiktet typ. Så tycker absolut att det har hjälpt! Men inte till hundra procent, men det märks mest med pollen och kvalster. Det är en lång process men det var det värt :)

Cosmonautens
2

Du kan också begränsa katten, tex att den inte får gå in till ditt barns rum (eller där han sover) eller begränsa katten där din son ofta är kanske🙂 Min bror är allergisk mot katt men det funkar bra då katten har sina platser där han får vara och inte vara.

MonicaLagerquist
5

Jag är allergisk mot katter.,Men jag är vuxen och kan besluta själv. Fick något av mina minderåriga barn så är det en helt annan sak.

Stolt ägare till tre La permer

Gizmo2017
0

Tack för alla svar! Sonen är 14 år.

Belzebubble
2

Jag fick besked om allergi efter att jag skaffade katt. Jag får kliande ögon och hals samt nästäppa. Jag städar och badar katten regelbundet, dammsuger ofta. Katten får inte längre vara i mitt ansikte och hade gärna sett att han inte sov i sängen men svårt att förbjuda, så jag bäddar om ofta. Värre dagar tar jag receptfria mediciner. Och det funkar. Läkarens råd var också att lämna bort katten, men så länge min allergi inte är värre så får det vara så…

Dimocarpus
0

Ett annat tips är att skaffa luftrenare. Förutom det de övriga föreslagit. Se också till att din son får i sig ordentligt med probiotika där 70% av vårt immunförsvaret sitter. Boosta immunförsvaret så blir han mindre känslig mot allergier överlag.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.