Underlig utväxt på pungen
Alltså, jag har lite svårt att titta på honom där för han börjar sprattla och morra, är nog inte det trevligaste stället för honom att matte ska peta på.
Men jag kände att han hade lite hårt i pälsen vid pungområdet (han är kastrerad), och igår var han i slagsmål ute så jag misstänkte först torkat blod. Men när jag kände närmre kände jag tre distinkta klumpar vad jag fortfarande trodde va torkat blod i pälsen men jag fick ej bort det. Så nu börjar jag då peta ordentligt och dela pälsen, han tycker jag är jobbig. Jag har iaf lyckats se en tydlig utväxt, nej det är inte snoppen, denna är lite längre bak, mellan snopp och anus. Men det finns även två mindre vilket jag också misstänker är några former av utväxter.
Vad för sjutton kan detta vara?
Den jag kunde se tydlig såg ut som, ja en utväxt i hudfärg de andra två är rätt små och jag kunde endast känna dem. Han tycker antingen inte om det jag höll på med eller så gjorde det ont. Jag såg inga tecken på sår runt omkring utan det såg fint ut, så jag fattar inte vad detta kan vara. Kan ju funnits länge utan att jag vetat om.
Fistel, tumör…? Kan de växa ut så?
Få kolla närmre i morgon och förmodligen ringa veterinär om jag ser det igen i morgon.
Fästingar? 🤔
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Har han varit i slagsmål kan det ju vara efter det.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, inga fästingar, det var den andra saken jag misstänkte det kunde vara. Det kan vara något efter slagsmålet. Dem är kvar i dag och gör fortfarande ont på honom. Han kan göra båda behoven och äter och är som vanligt för övrigt i dag men jag bokade tid hos veterinär ändå.

Har han ont är det säkert en bitskada. Bra att du bokat tid hos veterinären. Du får berätta för oss hur det gick.
Det var en bitskada, det blev några stygn och penicillin + smärtstillande i några dagar.

Stackars lillkatten.Skönt att han fick hjälp.