Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1388 ggr
19Mikaela93
1

Byter jag ner mig?

Hej!
Tänkte kolla med er vad ni tror, byter jag ner mig eller upp mig om jag går över ifrån Royal Canin till Bozita torrfoder till mina katter?? Är trött på RC's överpriser med tanke på innehållet och fördelen med Bozita är ju även att det är Svensktillverkat. Eller har några bättre förslag??

Är inte intresserad av att ge blötmat! Inte heller helt spannmålsfritt torrfoder! Priset spelar ingen roll heller!

/ Mikaela

MonicaLagerquist
4

De går nog på ett ut.

Stolt ägare till tre La permer

Scully
0

Jag ger mina katter och kattungar Bozita och det är ett bra foder för dom. Det är väl eg bara testa och se hur dom mår på det, fasa över långsamt bara. Tycker RC har blivit så mycket sämre än det var för ca 7 år sedan, så vägrar köpa deras foder :P

Katti
7

Har mycket svårt att förstå varför du inte vill ge blötmat eller spannmålsfritt då det nog är mycket få som skulle hävda att dessa foder inte är betydligt bättre för katter. 

Men som svar på din fråga så kan jag personligen inte tänka mig mycket som är sämre än RC och svenskproducerat/tillverkat är ju bra av många orsaker, så jag skulle säga att det trots allt är ett byte till det bättre!

saimon
1

Jag ger också min katt RC både blötfoder och torrfoder. Blötfoder varvar jag med mjau. Men har tänkt byta när jag kastrerat honom. Pga det höga spannmål och kolhydrat innehållet i RC

19Mikaela93
0

Jag skulle ärligt talat vilja ge mina katter spannmålsfritt och har även provat bla: Orijen, Acana och Taste of the Wild och jag har fasat över långsamt och det har gått bra ett tag men sen har magarna kraschat och då har jag tänkt tanken på att spannmålsritt har varit för kraftfullt för känsliga perser magar och väljer därför att ge foder med spannmål i.