Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1403 ggr
CayKantos
0

Genomskinligt gele i ögot

Hej! Ena katten jag hämtat hem, kastrerad hane innekatt, har ngn form av genomskinlig gele i lgot. Sitter mitt i ögat.. vanligt? Söka veterinär? Försöka ta bort det? Verkar ej besvärad av det o ser helt fintfint.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lena
0

Svårt att svara på så här över internet.  Är det geggigt i ögat överlag tycker du? Man ska inte vidröra själva ögat då det lätt ökar besvären plus kan ge skador. Det man kan göra är att torka ögat med en fuktig kompress. Finns särskild koksaltlösning att köpa på apoteket för ögonvård.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

CayKantos
0

Inte sett förut.. sitter typ mitt i ögat, ser det bara med ljus … ska se om ag kan få bild påd et..

Instagram

Lena
0

Om det skulle varit ögoninflammation så hade det varit mera geggigt. Det brukar även bli på båda ögonen. Du får hålla koll på det och se så det inte blir värre. Du kan även ringa en veterinär och rådfråga.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

CayKantos
0

Dom har haft ögoninflammation som små och honan har fort rin trots vet säger det är helt läkt..

Instagram

Lena
0

#4 Det kan vara ganska envist det där.  Kan behövas lång behandling med antibiotika. Sedan kan katter ha rinnande ögon av andra orsaker med. Men om jag förstod dig rätt hade inte den här kissen rinnande ögon. Och att det som var var helt genomskinligt, klart.