Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1950 ggr
eliasl
0

Bortrest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Vad är det absolut längsta tiden som två katter kan/får vara ensamma? Finns det regler?
**Jag och killen åker till Thailand tre veckor i november. Killens mamma kommer då att bo i vår lägenhet för att vara kattvakt. Men det är en helg som hon jobbar såpass mycket så mina föräldrar ska bo i lägenheten den helgen. Min mamma har då tänkt att komma vid 8 på morgonen på fredagen. När är det ok att killens mamma åker från lägenheten på torsdag?

Tacksam för råd!

martdat
0

När hon vill,,, katterna har ju varandra så det går bra, kanske kan ställa ut en extra kattlåda bara eftersom ingen kan tömma. Ha det så jättebra på semestern!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kemikal
0

Några direkta regler tror jag inte det finns, jag tror det heter att de ska ha regelbunden tillsyn, mat och vatten. Men jag kan ju berätta hur vi brukar göra. Är vi borta över dagen får katterna vara själva. Är vi borta lite längre, kanske ett-två dygn, är katterna själva men sambons mamma kommer och tittar till dem minst en gång under dagen och hon försöker då stanna och umgås med dem. Längre än så brukar vi inte låta dem vara själva, oftast planerar vi så vi kommer hem då, eller i annat fall flyttar vi ut dem till henne. Det gäller för oss när det är så sällan vi åker iväg att det är att betrakta som engångsföreteelser, skulle vi åka bort ofta skulle vi inte låta dem vara själva så länge.

I ditt fall är det såklart bra om hon stannar så sent hon kan på torsdagen, men det är ingen fara att lämna dem över natten.

eliasl
0

ok! Tack! Skönt o höra, man är ju rädd om sina små

Maria
0

Jag tycker du har ordnat det alldeles förträffligt för dina katter.

Trevlig resa…!

/Maria

Pia
0

Instämmer, låter utmärkt hur du ordnat det. Oj vad de vuxit de små damerna förresten:)

Trevlig resa!

eliasl
0

Tack! ska bli skönt att komma bort lite och få lite sol på sig! Det behövs hehe

Men blir jobbigt att vara ifrån katterna,jag är lite blödig av mig. :) hoppas de kommer ihåg oss efter tre veckor…

kemikal
0

Det brukar vara så när man reser i väg, lite kluvna känslor. Katterna kommer nog ihåg er, det vanliga är att de antingen är extra keliga, eller att de går och surar på er. ;)