Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1702 ggr
Emelie-E
0

Skrikande kattunge

Vi har haft vår lille kille här hemma i ca en månad nu. I början jamade han väldigt mycket, men tänkte liksom att han har precis flyttat, känner sig ensam osv. Men det här jamandet/skrikandet upphör aldrig.. Vi har tre vuxna katter, två av dem tvättar och sover med den lille och den ena av katten leker även med honom. Vi leker med honom, kelar, pratar, ja allt man ska göra. Men ändå så går han runt och skriker och skriker. Värst är på morgonen vid typ 5-6 tiden. Och öppnar vi balkongdörren så går han alltid dit ut och skriker. Sen har han stunder om dagarna då han bara går runt och jamar och jamar. Vi försöker avleda, prata med honom, ta upp honom. Men så fort man sätter ner honom så börjar han igen.. Varför gör han detta? Har haft många katter de senaste åren men har aldrig varit med om någon som skriker så som denna lilla gör? Är han ensam trots att han har tre vuxna katter här (visserligen utekatter så de är inte alltid inne). Vad gör man i så fall? Kan detta jamandet ge med sig med tiden? Jag håller på att bli lite smått tokig för jag tycker det bara blir värre för varje dag som går 😕

MonicaLagerquist
0

Är katten hörande?

Stolt ägare till tre La permer

Emelie-E
0

Ja, det är han allt. Reagerar på ljud osv.

Sommarek
1

Har ni varit till veterinär med honom, för säkerhets skull?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Emelie-E
0

#3 Nej, det har vi inte. Däremot har vi planer på att kastrera honom inom en snar framtid då han är så fruktansvärt snabb på att springa ut om man öppnar ytterdörren. Så man kanske ska ta ett besök så de får kolla igenom honom ordentligt och kastrera samtidigt. Får ringa runt och kolla om det är någon som vill kastrera en sån liten först bara.

Sommarek
1

#4 Nu vet jag inte hur gammal han är, men om det är långt kvar till att han ska kastreras så kanske det är en bra idé att ta honom till veterinären en extra gång, för att vara säker på att han inte har ont.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Emelie-E
2

#5 Ja, absolut. Men hittar vi någon som vill kastrera honom så gör vi det samtidigt 🙂 Annars får det så klart bli en extra tur 🙂

[helga21]
0

Har ha ont i magen? Det finns droppar för gasig mage på apotek.

Emelie-E
0

#7 Hur vet man om han har ont i magen?

[helga21]
0

Om de skriker efter de har ätit så brukar de ha ont i magen. En av de mina hetsåt och fick ont i magen. Han fick droppar för baby med kolik. De kan också ha diarré.

Emelie-E
0

Nä, något sånt har jag inte märkt. Utan han skriker lite nu som då och avföringen ser okej ut.

annzoo
0

Hur gammal är han nu?

Emelie-E
0

15-16 veckor är han.