Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 836 ggr
AlmaJo
0

Bitande kattunge

Jag har en 4 månader gammal kattunge som envisas med att bita i mina fingrar och min näsa om nätterna samtidigt som hon spinner vilket gör att jag inte kan sova. Någon som vet vad det kan bero på och hur man får henna att sluta. Har försökt putta bort henne men hon kommer tillbaka lika snabbt.

[fritte1974]
0

hon tycker det väldigt mysigt ligga brevid dig och klara ej detta alt det klira i hens mjölktänder

Dimocarpus
2

Det är så en kattunge är. Precis som #1 sa, det kliar i tandköttet. Har ni leksaker som den kan få bita på? Mina bits också men jag har slutat uppmuntra de på min hand och morrar högt som de gör när de inte gillar nåt (nej på kattspråk). De låtsasbiter varandra istället. De får leksaker och rå lammracks utan kött att gnaga på 2 gånger i veckan. Iskuber gjorda av våtfoder får de också, dels lite väska i sig och jag har lite vatten i för att lättare frysa och dels de har nåt att gnaga på. Det tar tid för maten att smälta. Lite stimulerande för katterna både mentalt och fysiskt.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.