Katter iFokus

Katter

Etiketter: tillbehörutrustning
Läst 965 ggr
Diremone
0

Halsband med säkerhetsspänne för större katt?

Är det någon mer än jag som har en lite större katt (4,5kg+, vid normalhull) som upplever problem med halsband med säkerhetsspänne? Min stora herre "tappar" halsband med säkerhetsspänne på mindre än en dag när jag testar sådana och allt som ofta hittas det liggande på gräsmattan. Jag tror helt enkelt han kliar loss det för att han är såpas stor och stark liksom. De mindre katterna är det inga problem med. Är det någon som vet om det finns säkerhetshalsband som behöver större belastning för att lösa ut?

AnneN
0

Om han får upp spännet kanske du kan testa ett halsband med resår istället för knäppning?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ominous
0

Min katt (5.5kg) har aldrig tappat sig, däremot tappar den lilla med resår hela tiden. Båda är säkerhetsknäppe alltså.

Låter som att din katt inte gillar de värst mycket och tar av sig det med flit, tror du får antingen förminska de lite eller testa lite andra olika och se vad som händer. 

Kan tänka mig att många har olika belastning, men det framgår nog inte.

I wish I could write as mysterious as a cat

aloizias
0

Detta katthalsband har vi på vår stora katt. Halsbandet fungerar bra http://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.105.1379/katthalsband-reflex-resar-gul

Diremone
0

#1 Han har ett halsband med resår idag :-) Det fungerar bra och de försvinner bara ibland. Är väll rädd att han ska fasta någonstans - inte på backen för där tror jag resåren fyller sin funktion, men om han tex skulle få in en gren mellan hals och halsband i ett träd eller så så känns det som att det kan gå illa även med resåret. Skulle helt enkelt bli glad om man kunde hitta ett halsband med säkerhetsspänne som fungerade. Det hade liksom känns tryggare :-) #3 Tack, ska testa det :-)

Marr
3

Kan informera om att dessa halsband med resår kan vara en dödsfälla även dom!

Min mors katt fastnade med sitt halsband och verkar varit hängd i närmare en vecka. Hon var nära döden när vi fann henne. Resåren fastnat i en spik och hon snurrat runt och blivit mer och mer strypt. Hon kunde ej ens ligga ner. Skador på och i hals. Mycket illa…hellre en hel back med dessa klickhalsband och sätta på ett nytt var gång de kommer hem.

Min största katt 6 kilo kliar/sparkar av sig sitt gång på gång. Men sätter på ett resårhalsband det gör vi aldrig mer…de jag hade slängde jag och ville ej ens skänka dom till loppis.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*