Liten kal fläck igen??
Min lilla oriental har fått en cm liten kal fläck under hakan. Hon fick en sådan fläck bakom örat i november förra året också. Var hos vet med henne och tog blodprov för att kolla hennes värden (Det är inte klart ännu). Annars tyckte de att jag skulle sätta över henne på allergifoder vilket jag inte är särskilt sugen på att göra.
Några tankar? Vad skulle ni gjort? 🤔
Brukar din andra katt tvätta henne? I så fall kan det vara p.g.a. ihärdig tvättning pälsen försvunnit.
Sajtvärd Katter iFokus
Nja spontant känns det som ett udda ställe att tvätta på så ihärdigt att pälsen nöts ner. Mina tre tvättar varandra en hel del och jag har aldrig sett att det resulterat i någon kål fläck. Då lutar jag mer åt veterinärens teori men jag skulle själv inte vilja ge mina katter allergifoder eftersom det innehåller så mycket vegetabilier. Har du provat att barfa eller ge färskfoder? Efter vad jag läst i olika trådar är det många katter med diffusa problem mår mycket bättre på färskfoder som t ex MUSH vaisto cat. Om hon ändå inte blir bättre är det enkelt att vänja henne till egenblandad barf där du utesluter de vanliga proteinkällorna och t ex endast ger lamm eller älg (som inte brukar finnas i vanlig kattmat). Mycket, mycket hälsosammare för katten än allergifoder packat med kolhydrater och vegetabiliska proteiner! 👍
#2 jag har en 15 veckors kattunge kan jag börja ge henne Musch vaisto cat redan nu? Min hund får Musch och katten är ofta och slickar i hundens skål när det när maten är slut, så katten verkar ju gillar det råa köttet