Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2859 ggr
Tufvans
0

Kattungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Natten mellan torsdag och fredag födde vår ena hona Poppea sin andra kull. Vi har sett att hon var stor, men inte kunde vi ana att det var åtta kattungar! Tre pojkar och fem flickor! Förvånad Poppy är hur cool som helst och både mor och bebisar mår jättebra!

Poppeas mamma Kustah väntar en kull nästa vecka. Hoppas och tror att det inte blir riktigt lika många då. Räcka ut tungan

Lägger med ett par foto så ni får se den härliga familjen.

Tufvans
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en närbild.

Naquita
0

wow vilka fina vitfläckar, speciellt paddorna..:) de kan du vara stolt över;) 8 stycken, o en kull nästa vecka..ha så kul om 5-6 veckor..*ler* jag har 6 busfrön nu o de e precis min smärtgräns.*s*

Sigridsmatte
0

Vad kul att se bild på dom små, dom ser jättegulliga ut!
Det finns väl ingen härligare ras än Turkisk VanGlad!

Jag önskar bara att mina två också kunde föröka sig lite, men Sigrid vill ju aldrig komma igång att löpa ordentligt…

Lycka till med småttingarna!

Solerokatt
0

Åhh! Vad söta! Jättesöta! :D Är det Turkisk van? Det var iallfall häftiga mönster! Kyss

PennyIIXC
0

Oj grattis! :D

Sara87
0

#1 Den där lilla tjejen med mkt svart (t.v) ser ut att blir en riktigt bedårande liten sak! <3

Maria
0

Vilka fina kattungar och vilken duktig kattmamma. Grattis och lycka till…

/Maria

eliasl
0

OJ vilket gäng! Grattis! Du kommer att få fullt upp om några veckor I guess! ;)

Signe-Jonna
0

Vilka söta små bebisar! Kyss

Pia
0

Så häftigt! Jättesöta, grattis!

Engla
0

Grattis!!! Ååå, vi måste bara komma och hälsa på er! Är någon tingad?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nathalieee
0

oj vad många :D

lycka till :)

Tufvans
0

#2 Jodå, vi ser fram emot en lugn och fridfull jul … NOT! Räcka ut tungan

#3 Håller med, Turkisk Van är helt underbara. Det är fullt liv och brottningsmatcher i lådan från att de tittar ut. De är så framåt och blir fort riktiga personligheter. Sällskapliga, charmiga, vackra och fulla av bus. Kan det bli bättre?

#4 Japp, Turkisk Van är det! Härliga vitfläckskatter!

#6 Menar du den med svart hätta, eller den med svart huvud och svarta fläckar på ryggen? Den med svarta fläckar på kroppen kallar vår son (snart 4år) för lilla kossan. Glad Hon är så söt.
En "perfekt"  tecknad Turkisk Van ska endast ha två fläckar på huvudet, helst lika stora, och svansen färgad och ingen färg på öronen. I praktiken är det väldigt svårt att avla fram en sådan. Det lustiga är att de flesta (åtminstone de som inte är utställningsintresserade) faller för de som har lite extra fläckar här och var. De är otroligt söta och har massor med personlighet. Glad

#11 Du vet att ni är hjärtligt välkomna! Ingen tingad än, men ett par intressenter.

Och tack till alla er andra för alla grattis, roligt att få sådan respons! Kram på er!

Sara87
0

#13 Den med mer svart på ryggen. Alltså svart på huvudet å svarta fläckar på ryggen (bild 2). :)

Pimu
0

Jätte fiiina .. skulle vara kul att följa deras uppväxt ..

[Linsenhejhej]
0

Ta fler bilder!

Tufvans
0

#13 Visst är hon charmig! En av de andra honorna har en svart fläck som går ned över höger öga lite piratlikt. Också väldigt charmigt!

#15 & #16 Vi brukar försöka lägga ut foto, vecka för vecka, på vår hemsida, för alla våra kullar. Just nu har vi lite problem eftersom utrymmet på hemsidan är slut, så vi måste börja rensa. Men, snart så ska vi få ut lite, så de som vill kan följa de åtta syskonen. :-)

abuelas
0

Åh vilka små skönheter!Kyss Dom kommer nog inte att bli svårsålda..

Hur är Turkisk Van i temperamentet? Är dom lika coola som skogisarna? Vad kostar en kattunge? Jag ska inte köpa en, men det skulle vara intressant att veta hur dom ligger i pris.

Lycka till med sötisarna

Anita

Tufvans
0

#18 Tyvärr, måste jag säga, så är det inte så lätt att sälja turkisk van eftersom det inte är så många som känner till rasen. När folk väl "hittar" den, i böcker, på utställningar etc så är det många som faller för den. Det är också så att de flesta som köper en senare vill ha fler.

Vanar är väldigt charmerande, mysiga, människoälskande, har enkel pälsvård trots sin långa päls och är så vackra (åtminstone i mitt tycke) att det är synd att inte fler får möjligheten att lära känna dem och dela sitt liv med en. Det är också anledningen till att vi valt att föda upp dem (vilket jag iofs hoppas och tror är anledningen för alla uppfödare oavsett ras), vi vill helt enkelt att fler ska få den chansen.

Eftersom jag inte har eller haft någon skogis så kan jag inte göra en rättvis jämförelse mellan dem och vanen. Vi har dock sålt katt till flera som haft skogis sedan tidigare och enligt dem så är vanen lite "mer", på gott och ont. T ex har det hittats på hyss, öppnats dörrar, vält ut vattenskålen eller om det handlar om den som alltid ska vara närmast matte/husse och med där det händer saker, då är det vanen som gjort det/är där. Räcka ut tungan

Priset ligger på ca 5000-5500kr.

abuelas
0

Ok..det låter som en mycket härlig ras!!Glad Jag älskar när mina katter är finurliga och hittar på bus..för det bevisar ju hur kloka dom är!! Min huskatt Kiwo öppnar skafferidörren och kliver in för att se om det finns nåt ätbart..Så jag får tejpa fast dörren, för annars välter han ut makaroner och torrfoder över hela golvet.

Hur många uppfödare av Turkisk Van finns det i sverige? Finns det någon i norra delen av landet?

Dina kattungar är sååå söta! Men jag får inte bli kär i någon fler katt nu..Jag vill ju inte bli nån "kattsamlare"..Ledsen 

Kram till dig och massor av pussar till småttingarna

Anita

Signe-Jonna
0

Jag har en brittunge här hemma och hon kan minsann hitta på bus hon också. Pennor försvinner och topsar plockas ut en och en till hela golvet är fullt!

Sara87
0

Våran honkatt (huskatt) brukade plocka ur tandpetare en å en ur en liten "burk" när dom stod på bordet, så här påtal om bus :D

Tufvans
0

#20 Aktiva uppfödare av TUV i Sverige  (dvs sådana som haft kull under de senaste åren) finns det kanske 15st. Du hittar dem under Medlemmar på www.vangoran.com.

Du får ta en sväng hem till oss och hälsa på alla våra luddtroll när du ska till Skåne och hämta dina två nya mysisar. Glad

SallyB
0

Oj vilken "rekordkull"! Så fina, blev nästan sugen på en :) NosPussa mor och barn!

Kokoskorven
0

åh, så fina! Och 8 stycken..grattis!

abuelas
0

Svar till Tufvans..

Det skulle vara underbart att komma förbi och hälsa på när jag hämtar Rhodry..Men SÅÅÅ livsfarligt!!Förvånad 

Jag kan inte skaffa fler katter nu..Gråter  Och skulle jag se dina småttingar så skulle jag inte kunna låta bli!!

Men i december flytta jag in i en stor härlig lägenhet..Då kanske!!

Kramar o pussar till dina pluttisar

Anita

Tufvans
0

#26 Men, våra pluttisar (som f ö nu är fler, fick en kull till natten mellan onsdag/torsdag) är ju inte flyttklara förrän i slutet av januari. Då har du ju flyttat in i större lägenhet! Flört Räcka ut tungan

Solerokatt
0

#13 Oj, glömde säga grattis :P Suck, typiskt mig… :P Men GRATTIS iallfall! :D Nu får svenska folket mer bedårande kattungar iallfall, om du inte hade tänkt behålla dem. ;)

Tufvans
0

#28 Nej, behålla dem tänkte vi inte, de är till salu allihop. Vi har redan åtta turkisk van och en turkisk angora. Dessutom tre angorakattungar varav vi kommer att behålla en. Två kullar med åtta respektive fem turkisk van-kattungar blir lite väl mycket att behålla… Fundersam

Kan tillägga att det inte var planerat att vi skulle ha två van-kullar samtidigt. Hanen passade på när han fick chansen. Förvånad

[Linsenhejhej]
0

#29 Oj, så många katter!

Solerokatt
0

#29 Hoppsan … okej, jag förstår… :P ;)