Ang MJAUS nya recept, blötmat tetra
Hej! Har sedan ett år tillbaka utfodrat mina fyra katter med blötmat, MJAU Tetra. De äter inte torrfoder. Undrar om fler märkt någon skillnad efter MJAU bytte förpackningar och recept på sina tetror? Alla fyra katter har nämligen fått en illaluktande andedräkt sedan bytet och undrar om fler varit med om det? Känns jättetrist eftersom jag inte vill byta sort, men fortsätter det blir jag ju illa tvungen :(
No time to waste, only time to treasure.
herregud, är det därför?! har gett min nya misse det som nästan vägrar torrfoder, och har kört MJAU - men heller andedräkt är riktigt omysig. Trodde det berodde på något annat, men nu finns en förklaring! Ska byta omedelbart.
Tack för att du upplyste mig / Kattägare 😊
Bozita i tetrapak är bra också och ganska likt Mjau om man vill byta.
#2 så du har upplevt samma sak? Började fundera på alternativa anledningar men faller alltid tillbaka till maten. De hade inte alls så hemsk andedräkt innan!
No time to waste, only time to treasure.
Ni som upplevt problem ta kontakt med mjau och framför era åsikter. Om flera påpekar samma kanske de ändrar tillbaka till gamla receptet
#3 Nej, har mest gett Bozita och lite Mjau, men hann bara testa en paket Mjau med det nya receptet och katten gillade det inte, så nu har vi slutat med Mjau.
Undrar hur det är med receptet på maten i tetrorna? Nån som vet? I #6 nämner dom bara burkar….
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
När är det bytet skedde? Var det när burkarna med ansiktena på försvann och blev ljusblå istället? Har också tyckt att kissen här haft dålig andedräkt och oroat mig för tandsten, men han har jättefina tänder enligt veterinären (i fredags) och vi borstar varje dag. Han äter dock Mush Vaisto nu sen 2-3 dagar tillbaka🙂
Har inte märkt någon skillnad på katterna i min lilla flock. De äter lika glatt som tidigare maten från tetrorna och inte har jag märkt att de fått sämre andedräkt heller.
Medarbetare Hittekatter iFokus