Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 926 ggr
Askungen
0

min älskling vantrivs o morrar när vi rest bort!

Hej! Är orolig och behöver tips o råd med min i vanliga fall lugna o trygga misse när vi nu åkt bort. Vi är hos en släkting där hon varit ofta förut och klarat sig bra både ute o inne. Inte förut visat särskilt stresssignaler och klarat tåg o bilresa toppenbra. Nu har vi varit borta från hemma i 3 dagar, första dagarna gått bra, hon ätit varit ute som hon brukar själv och sovit dag o ute fram o tillbaka natt. sen inatt har hon ändrat beteende, inte varit ute och har börjat fräsa o morra, springer under sängen nu och verksr inte alls må bra. här finns två andra katter som bor i området, som är nyfikna o sitter utanför o kollar, men inte hört eller sett något bråk. Har kollat om hon är skadad eller dyl, men kan inte se något det lilla jag kunnat kolla o känna. Ögonen är stora o blanka o hon verkar inte kunna koppla av. Är det enbart stress eller kan hon blivit sjuk? Tips vad jag kan göra, hon vill inte komma när jag ropar , ligger under sängen nu. supertacksam för snabbt svar!🙏🏼🐈

[Rhonda]
0

Kanske hon har blivit skrämd av en räv.

[Tibonnanj]
1

Testa att leka med henne.

Men går det inte över på ett dygn borde du ta henne till veterinär. Hon kan ha ont inne i kroppen.

Kajsas matte
0

Katter är fantastiska på att demonstrera när de är missnöjda med något. Min teori är att hon saknar matte eller husse (vilket du nu är) och sin hemmiljö. Det kanske hade varit bättre för henne om du kunde fått någon att vara hos henne under din bortvaro. Det beror ju på hur länge du skall vara borta. Men var beredd på att hon han demonstrera mot dig också när du kommer tillbaka. Hoppas allting ordnar sig!

Katthemsmatten
1

Min gissning är mer att något har skrämt henne. Om katten var nöjd de första dygnen och du fortfarande är med henne så tyder det på att någonting skrämt henne. Om det inte är katterna, har någon annan person tillkommit där ni bor? Håller ni på med renovering (eller grannen renoverar)? Fundera på vad som kan ha förändrats i näromgivningen så kan ni nog komma på anledningen till det förändrade beteendet.

Medarbetare Hittekatter iFokus