Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 815 ggr
suur
0

Kissar i sängen

Hej alla kattälskare! Vi har nyligen flyttat, våran utekatt på 6år har nu börjat kissa i sängen. Det är ett nytt ställe och bytt revir , har satt ut två kattlådor men det hjälper inte heller. Vad kan man göra för att få katten till att sluta kissa i sängen?! Vet att det inte är lätt för henne nu i början när allt är nytt, men jag orkar inte med allt kiss 😬

vallhund
0

Håll dörren till sovrummet stängd.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Accalia
0

Är hon kastrerad?

[lillelull]
0

Hon är helt frisk? och kastrerad? 
Annars en koll hos vet för att utesluta något sådant, UVI och FIC och sånt tänker jag på.
Så man kan man ju ha den biten klar iaf.  

Har ni  provat med någon annan Kattsand?  
Ibland kan ett byte av sand göra en del, vissa gillar inte hårt underlag och vissa gillar mer krafs och vissa pellets, Finns ju en uppsjö att välja mellan. 
Har ni provat att börja använda feliway? Zylkene? 
Så att hon kanske kan lugna ner sig och känna sig trygg i den nya miljön, jag har använt båda sakerna när vi hade problem med FIC.

Det är lite klurigt sånt här, ibland tar de en himla tid att få bukt med såna saker, jag rekommenderar verkligen att skaffa ett kiss skydd till sängen sålänge så att det iaf inte förstör madrassen!
Finns på ikea och är väldigt bra, har själv såna till kaninen, har bara hänt en olycka en gång men bättre att vara säker än att behöva tvätta hela soffan igen. 

Förstår att det är otroligt frustrerande, har en god vän vars katt har som kissat i sängen i 4 år av och på och det var väldigt lång tid innan det riktigt kom fram varför han gjorde så  men han kissar i sängen när han har varit ensam hemma, han är en lite speciell katt, haft en tuff uppväxt och lite så men han är verkligen fin och ja man förstår ju att han gör så av en anledning och därav försöker hon minska ensamtiden, jag går in och passar när hon jobbar ( vi är grannar )  och han har även varit boende hos mina två andra katter i perioder när hon varit på semester och då har han aldrig kissat på fel plats heller. Så han trivs helt enkelt med sällskap.

Men det finns så många saker som kan vara fel och det tar på tålamodet såklart men det finns alltid någon anledning, de är bara svårt att finna den ibland.. 
Om de bara kunde prata med oss så hade de varit lite lättare, men men  man får börja bena ut en sak i taget. 🙂🌺

suur
0

Hon är kastrerad, hon började kissa i sängen när vi flyttade. Hon går på lådan men så fort det är öppet till sovrummet går hon in där och kissar.

Accalia
0

Markera revir kanske?

[lillelull]
0

Har ni provat feliway?

[Saga SilverTass]
1

En av mina började helt plötsligt kissa i min säng och det var stora mängder. Jag började hålla koll på vilka tider han kissade och upptäckte att han höll sig länge. Så jag satte honom i badkaret ca var 4:e timme och satt med hela tiden. Han kissade och bajsade och var mycket glad efteråt varje gång. Det visade sig att han var rädd för en annan dominant hane (alla kastrerade). Jag bäddade in min madrass i plast och lade ett täcke över plasten och över det lakan ifall att jag inte skulle hinna sätta honom i badkaret i tid någon gång. Men det visade sig inte behövas längre. När jag satte honom i någon av lådorna så ville han inte kissa det spelade ingen roll vilken sand det var, han ville kissa utan sand. Jag har många lådor med olika sandsorter men det var badkaret eller utanför en speciell låda som gällde nu. Jag satte en tom bäbiskattlåda utanför den lådan han valt att kissa utanför och nu går han där hela tiden.