Extrema humörsvängningar
Har en kastrerad kattflicka på 3 år här hemma som jag blivit lite fundersam över senaste tiden. Hon har inte ändrat sitt beteende något på senaste tiden, utan hon har alltid varit såhär. Med såhär menar jag att hon har EXTREMA humörsvängningar. En dag kan hon vara världens mysigaste katt. Nu ikväll har hon varit så kelig och go och ska mysa och låg t.o.m och spann när jag vände uppochner på henne för att plocka fästingar. Andra dagar kan hon vara raka motsatsen. Oftast blir hon grinig när det är mat i bilden, hon är skitsugen över att hon inte får allt vi lagar. Men även vid andra tillfällen. Är hon riktigt grinig kan hon bli sur bara av att man rör vid henne. När en granne var över häromdagen vart hon och fråga om katten hade ont. Hon var otroligt grinig, fräste och spottade åt alla som kom nära. Vart nästan rasande om man lyfte henne. Vi vart t.o.m själv oroliga. Men några timmar senare var hon sitt vanliga neutrala jag. Hon har som sagt var alltid varit såhär. Men det är först på senare tid jag börjat fundera på detta. Kan det vara något fel på henne? Typ hormonrubbningar eller något. Hon har inte visat några tecken på smärta när hon varit grinig, utan hon verkar mest bara lida av just humörsvängningar. Kanske borde man ta henne till vet? Tacksam för svar.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag tycker du skall tala med en veterinär för det kan ju vara så att hon verkligen vill vara en snäll katt, men har någon åkomma som ger sig tillkänna ibland, och då gör att hon inte kan vara trevlig. En veterinär kan tala om vad som stör henne! Lycka till!
Skulle boka tid för koll hos veterinären för blodprov och allmän koll. Det kan tex bero på smärta, lågt blodsocker mm