Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 877 ggr
perjoh
0

Försäkringsbolag?

Idag får jag hem våra två kattbröder, så vi har skaffat hem det nödvändigaste, men nu på morgonen så kom jag på att jag glömt att kolla upp och jämföra försäkringsbolag. Nu känns det som jag har tidsbrist och hoppas att någon nyligen gjort denna research och kan dela med sig. Vad jag behöver är en sjuk- och olycksfallsförsäkring, katterna är så kallade bondkatter och har inget större inköpsvärde. De är avmaskade, vaccinerade och chippade och ska senare kastreras, de kommer när de blir större få vara ute och ströva fritt.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Ominous
1

Fråga säljaren vilket försäkringsbolag hen använder? Har hen en försäkring kan man oftast ta över den och slipper då karenstid.

I wish I could write as mysterious as a cat

Karmatarerskanise
0

#1 Karenstid?

Jag bytte bolag när jag köpte mina katter och det började gälla direkt.

Ominous
0

Vet inte hur det är med andra bolag, och kanske skillnad om man byter istället för tecknar. Men Agria som jag valde hade 20dagars karens, men jag kunde slippa den genom att teckna via uppfödaren,

I wish I could write as mysterious as a cat

kattöga
0

Här finns en annan tråd om just försäkringar med en hel del tips i.

Jag har agria till min katt, men till mammas katter har vi valt Moderna. Jag tror att Moderna ev tar tand-operationer också (men minns inte säkert). Tandproblem är inte ovanligt bland katter, och ingår inte det i försäkringen så kan det bli riktigt dyrt. (Agria har inte tandvård o bl a sjukdomen FORL försäkrat). 

Här ännu en tråd

och

Här en tredje tråd

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Karmatarerskanise
1

#4 Moderna täcker inte tandsjukdomar

Maria
0

Jag har Folksam till våra två katter. Jag bytte från Agria för ett antal år sedan. Kom inte ihåg varför😉

/Maria

kattöga
0

#4 Tack! Kände mig osäker….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow!