Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1016 ggr
[[lodjurvarg]]
0

Katten haltar

Jag såg att min katt haltade igår när jag kom hem och det visade sig att han har en tagg i tassen. Jag kan inte få ut den själv. Ska jag vänta och se om den åker ut av sig själv eller ta han till veterinären? Den sitter ganska långt in i tassen men är inte jätte stor.

Bill&Bull
2

Risken är att det blir värre ju längre den sitter kvar så jag skulle se till att få bort den snarast möjligt.

||My Love For Animals Is Immortal||

[nevamisse]
1

Jag skulle också försökt få ut den så fort som möjligt. Tassen används ju hela tiden och sitter det en tagg där kan det lätt bli större problem. Går det inte med pincett och lite hjälp att hålla katten?

[[lodjurvarg]]
0

#2 nej det gick inte. Vi försökte med både nål och pincett men den satt för långt in.

[[lodjurvarg]]
0

#1  Får väl ta han till veterinären när jag får möjlighet då :c

[nevamisse]
0

Ok, jag vet inte, den kanske kommer ut av sig självt snart. Men det kan ju bli värre också, svårt att avgöra.

Karmatarerskanise
6

Tycker det är självklart att man inte låter den sitta kvar. Är ju plågsamt. Så får ni inte ut den med pinsettt så åk till veterinär.

crins
2

Ta katten till veterinär, det kan vara sticksår, och de kan vara djupa, och det kan bli infektion\inflammation, sticksår kan vara lömska! Lycka till! (Min hund fick sticksår förra året, sticksåret gick 6mm upp i tassen, och det tog lång tid att läka trots det inte fanns något kvar i "hålet" så ta katten till veterinär!

catcult
2

Den kommer inte komma ut av sig själv, ta katten till en veterinär så fort som möjligt!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[AnimeV4]
0

Hur går det?