Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 919 ggr
Fia85
0

havande katt

Hej har en katt som väntar tillökning.. och jag funderar på hur lång tid det kan tänkas vara kvar, det sparkas en del när vi gosar och hona har blivit väldigt lat så hon ligger mest, svårt att säga kan jag tänka men testar ändå 🙂

annzoo
1

När löpte hon eller när blev hon parad?

Fia85
0

låter kanske knas men har ingen aning… 🤪

MonicaLagerquist
5

Man brukar känna sparkar när det är ca två veckor kvar. Håll honan inne och under uppsikt. Det sista dygnet brukar man se att magen sjunker ner.

Stolt ägare till tre La permer

annzoo
3

#2 Då kan det vara svårare att lista ut när det är dags men sparkar brukar kännas ca 2v före beräknad förlossning. Så sparkar det är det mindre än 2v bort och du bör då hålla koll på katten då du inte vet när den kommer att föda.

Passa även på att läsa om dräktighet och förlossning nu innan det är dags

Fia85
0

okej då har jag förstått rätt att det inte är jätte långt kvar… så jag försöker hålla koll på henne…hon är dock inte så stor runt magen

Fia85
0

håller på att suga in info om katt förlossningar för att var extra beredd.. håller sten koll på henne

Eine
4

Ha laddad telefon, nummer till veterinär du kan nå dygnet runt, taxipengar eller vän som kan hjälpa dig till veterinär om nödvändigt. Sedan rekommenderar jag kastration innan hon släpps ut efter kullen. Ungarna får inte flytta före 12 veckor och då kan det vara lämpligt med kastration. Lycka till :)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Fia85
0

Tackar Eine ja det är planen 😃

Fia85
0

Tackar Eine ja det är planen 😃