Jobbig katt på kvällarna
Jag har två katter, bägge är super mysiga och sociala och ganska lugna katter. Men mina ena katt blir skit jobbig på kvällen då jag släckt alla lampor och gått och lagt mig, då går hon kring och jamar och krafsar på dörrar och tapeter och soffan och gör mycket oljud för sig.
Nån som känner igen det beteendet och vad kan det bero på och vad kan man göra åt det.
Hon kan hålla på en timme ibland.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Katter är nattdjur och hon har långtråkigt. Se till att aktivera och stimulera henne bättre, så tror jag att du får ordning på detta.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Mina katter lägger sig när jag lägger mig, men det kan hända någon gång att den yngsta katten är uppe och rastlös trots att han har kattkompisar. Jag brukar titta på hur länge han sovit under dagen, om han sovit mycket så vet jag att han kommer vara rastlös på kvällen/natten, då brukar jag leka med honom en stund på kvällen och det funkar alltid. Då sover han gott sen. Det gäller som #1 skrev att aktivera sina katter med lek eftersom dom är nattdjur och sover väldigt mycket på dagarna.