Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 586 ggr
Donnab
0

söker långhårig kattunge i skåne

Hej. Mitt namn är Donna och jag söker en liten kattunge (helst långhårig då min far har allergi) Jag har redan en skogis på 10 år här hemma som känner sig lite ensam. Har ni det jag söker efter så SMSA mig på 0700921441 då jag aldrig svarar när någon ringer pga privata skäl.  OBS SKÅNE LÄN !

[Sandi92]
4

Har ingen kattunge, men ville bara säga att långhåriga katter är lika allergena som korthåriga. Så är han allergisk kanske det är bäst att inte skaffa någon.

Donnab
0

oj det visste jag inte, har alltid fått höra att om den är långhårig så är den allergi snäll. men tack för du rätta till mig !. men nu har vi redan en kisse och han har inga problem med henne ?. 

[Sandi92]
0

Då är det nog så att han inte är så känslig för just henne. Det är individuellt. Min kusin hade en långhårig katt innan och han var jätteallergisk mot den. Så att han tål er nuvarande katt betyder inte att han tål en annan långhårig.

Donnab
0

okej. Tack så mycket !! <3

Karmatarerskanise
0

#1 Har rätt. Bara för att han tål en långhårig katt betyder det inte alls, långt ifrån snarare, att han tål alla.

Det handlar oftast om individ.

[Sandi92]
0

Det ni kan göra om ni hittar en kattunge ni vill ha, oavsett pälslängd, är att din pappa följer med dit och hälsar på kattungen några gånger och se hur han reagerar på just den katten.

Volpes
0

Rätta mig om jag har fel men jag har hört att det inte är själva pälsen som man faktiskt är allergisk emot utan att det är någonting i katters saliv som man reagerar på, och ja de tvättar sig ju så det hamnar i pälsen.

Karmatarerskanise
0

#7 Man kan vara allergisk mot päls, hud, saliv.

Volpes
0

Aha, är det så det är 🙂