Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2298 ggr
Salish
0

Kan han fått i sig vitlök?

Ok, min kattunge hoppade precis upp på bordet, I MIN MAT, och fick ketchup på sig. Tvättade rent, men han hann slicka sig innan. Kan han fått sig något av det? Kollade ingredienserna och det är lite vitlök i ketchupen =(( borde jag vara orolig, eller är jag bara paranoid? Kan ju inte vara mycket han fått i sig.

MonicaLagerquist
1

Nej du behöver inte vara orolig.

Visserligen är vitlök giftig för katter. Men den lilla mängden han ev fått i sig är inte farlig.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[nevamisse]
0

Nej, ketchupen hade jag inte oroat mig för även om den innehåller det. Annars är jag också väldigt nojjig med allt de kan få i sig.

Salish
0

Haha vad bra! Som nybliven kattägare är jag nog bara lite extra nojig

[nevamisse]
0

#4 Vår katt ramlade rakt i en skål chokladpuddig för ett tag sedan, det blev raka spåret in i duschen. 😉
Vi har sett till att duscha henne ett antal ggr så det ska gå enkelt när det väl är ett måste. :)

Clarissa
0

Kom på en av mina med att sitta och slicka i skålen med tzatziki en gång, hon verkar inte ha tagit någon skada av det. Jag har hört (någon som vet om det stämmer?) att det är själva löken som är farligast, och jag tror inte en katt tar ett bett av en vitlök bara sådär :)