Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 871 ggr
NettanKum
0

hokatt som trampar mjölk

jag har två honkatter båda är kastrerade men den ene trampar mjölk som man säger så gott som varje dag, är det vanligt även när de är kastrerade?

Lubsan
0

Ja, katter gör det hela sina liv :) har aldrig sett en katt som inte gör det.

Karmatarerskanise
1

Kastrering oåverkar ju inte det. Det har inget med hormoner att göra.

En del katter gör det hela sitt liv. Andra bara när de faktiskt trampade mjölk.

Min hona gör. Min hane gör det inte.

-Cissi-
0

2av mina 3katter brukar komma och trampa på mej och kurrar och blir välldigt mysiga.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Carmarino
1

Bägge mina nuvarande katter har alltid trampat på mig (och, vad jag minns, alla de andra jag haft också). Det verkar ibland nästan som om de mediterar eller något, för särskilt den ena blir väldigt störd om jag klappar henne medan hon håller på. När de trampat färdig så rullar de ihop sig i mitt knä och somnar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[eliinmeyer]
0

Vad är trampar mjölk? Det när de ställer sig på en eller kudde och typ går på stället?

Carmarino
0

#5 När de trampar precis som de brukar göra på mamman när de diar henne. Så ja, de står på någonting (kudde, filt, matte, husse etc.) och trampar på samma ställe.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lubsan
0

Jag har en filt som vår katt kan stå i en evighet och trampa på innan hon lägger sig och somnar :)

[eliinmeyer]
0

Jaha okej Vår ena katt, Musse, brukar stå så, jätte mysigt tycker jag, som att de tänker gosa ner sig liksom :)

Carmarino
0

Hade en gång en (hitte)katt som blev så helt till sig när han trampade, att det rann vätska (såg ut som vatten) ur näsan på honom. Han spann och trampade, spann och trampade, och det rann så det droppade. Det var bara när han trampade som det gjorde det, och för övrigt var han pigg och frisk, så jag tror inte det var något fel på honom. Har dock aldrig haft någon annan katt, eller hört talas om någon, som gjort det. Det kan ju förstås ha varit som han dräglade också, men det såg ut att komma från näsan och inte munnen.