Tassen uppe
Varför sitter vissa katter med ena framtassen uppe?
Min honkatt gör det ibland, ibland går hon med tassen uppe som om det gör ont att stödja på den. Hon har inte ont, hon kan gå normalt och hon springer och hoppar och klättrar som en normal katt. Veterinären tror att det bara är en neurologisk skada (hoppas det var rätt ord?) som kommit pga hennes hemska bakgrund som "misärkatt". >Här< finns en bild. Vad tror ni?
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Min katt kan också sätta sig så ibland, med tassen uppe. Det är så himla gulligt. :') Men tror inte det är något farligt/dåligt, i alla fall inte för min katt tror jag, aldrig tänkt på det som något dåligt i alla fall
#1 Nej, jag tror inte heller att det är farligt att de sitter med ena tassen uppe. Blir ändå lite orolig när hon skuttar omkring på tre ben men jag vet ju att hon inte har ont.
Om hon går utan att stödja på tassen skulle jag be ytterligare en veterinär göra en undersökning för då är det troligen något faktiskt gör ont. Hur gammal är hon? Har man uteslutit artros?
Sajtvärd Katter iFokus
#3 Två veterinärer har känt igenom kroppen och vi har testat två olika smärtstillande mediciner ifall att, men hon har ju inget problem att stödja på benet 99% av tiden? Hon släpar lite med ena baktassen vilket är en följd av att hon blivit slängd i väggen som liten. Hennes svans är för kort eftersom någon brutit av den. Inget av det har hon ont av, hon är väldigt aktiv och flyger och far åt alla håll. Hon kan utan problem hoppa från två meters höjd och landa på frambenen utan att hon går konstigt eller verkar ha ont. Jag vet inte.
#3 Oj, glömde svara. Hon är bara 4 år och i december hade hon i alla fall ingen artros, men jag vet inte hur fort det kan uppkomma? Men hon är ju så ung.
Kanske bara ett konstigt beteende? Något hon gör? :) om hon inte har ont och ni redan kollat igenom det skulle jag inte oroa mig mer :)
#6 Ja, jo, det är klart. Vi går ju till veterinären en gång om året och då får hen känna igenom hennes kropp osv så vi märker nog om något ändras. Blir ju ändå så löjligt orolig, hon är ju min lilla"bebis" ☺️
Ja man vill ju att allt ska va bra för dem, de är ju som ens småsyskon/barn ;')