Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1221 ggr
kasse71
0

Katt som gnäller?

Hej jag har en katt som gnäller hela dagarna och hon stoppar aldrig hon brukade gnälla innan för att hon ville ut men är hon överallt och gnäller tilloch med i schällaren där ingen är. hon är nästan ett år gammal och är en sibirisk katt och äter och bajsar som hon ska vad är det får något som hon håller på med?

Tarotstollan
0

Är hon kastrerad?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kasse71
0

Nej funderar på att skaffa katt ungar när hon blir äldre.

Tarotstollan
0

Känner tyvärr inte till rasen Sibirisk katt och hur de är i humöret. Är de väldigt pratiga och gnälliga i vanliga fall? Hon kanske helt enkelt är uttråkad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vallhund
4

Det finns katter så det räcker o blir över.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Bästakompis
1

Löper hon? Eller går hon på p-piller? Okastrerade honor skriker ju efter hanar, men det känner du väl till hoppas jag. Ingen av de honor jag haft har betett sig som ett tänkbart husdjur överhuvudtaget den korta tid de varit könsmogna innan kastrering 😂

[lillelull]
4

Ska du bedriva seriös avel eller varför ska du ta en kull på henne? 
Vår honkatt löpte i princip konstant så fort hon blev könsmogen, jamade hela tiden och mådde urdåligt och det fanns inget stopp på hennes löpande, så de var svårt att pricka in en bra tid att kastrera men sen så när det väl var gjort så slutade allt jamande och det var väldigt skönt för henne och oss.
Så rekommenderar en kastrering..

Men sen har vi min lilla hankatt. Han är en " pratkatt" 
Vissa dagar har han mycket att prata om och han gå runt och jamar, men då är det mer specifika saker som han vill ha och jamar för att jag ska utföra saker han vill ha eller göra, sen slutar han när jag gjort det som varit det han vill.
Han fyller 3 år nu så jag vet precis vad han vill när han jamar.
 Han har olika sorters läten till allting men jag förstår det mesta.
 Det blir väl så när man är hemma 24/7 och är sjukskriven och pratar med sin katt hela dagarna.. Haha. 
Men jag tycker det är mysigt och trevligt med hans "gnäll" och jamande.

Bästakompis
1

Ja pratkatter finns ju också…Min hane babblar som bara den…bara nu under morgonen har han jamat och fått frukost, jamat och fått en stund på balkongen. Sedan tog han ett par varv runt i lägenheten och jamade oavbrutet, för att kolla vilka i familjen som är hemma och om det är någon som vill hitta på nåt skoj. Det blev en liten stunds lek med vippa, sedan ignorerade jag honom när jag åt frukost och då började han leka med sin kattkompis istället. Hon tröttnade dock snabbt och gick och la sig, då jamar/prrrar han efter henne också. Sen la han sig och tittade på mig och jamade till lite tyst och olyckligt då och då, efter en stund tog jag upp honom och kelade, sen ville han inte vara kvar och då öppnade jag leksakslådan så han fick välja något själv, sedan en stunds borstning och sen ville han äta resterna av sin frukost….tja, det är livet med en aktiv och social katt och jag tycker inte det är jobbigt. Jag tycker också det är mysigt och trevligt. Okastrerade katter är något helt annat…