Står inför ett stort foderproblem!
Står inför ett stort problem!
Jameswelbeloved blötmat (även torrfoder) kommer inte säljas mer i Sverige. Och en av väldigt få blötmatssorter utan kyckling jag hittat.
Vet olivers också men det är svindyr, men får variera med den i så fall.
Hon äter nämligen knappt torrfoder.
Någon som vet fler?
Annars kommer jag få försöka fasa in henne på barf. Men känns sådär. (pga att jag känner att jag inte har så mycket kunskaper)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vet att du inte gillar att handla från t ex Zooplus pga av "postgången". Men kanske kan du bunkra upp för en-två månader i taget, och om du inte själv kan hämta från utlämningsstället så kanske du kan fixa hjälp med detta dom gångerna….? För hos bl a Zooplus.se kan du beställa James Beloved blötfoder.
Det går oftast om man vill, även om det inte går exakt på det viset man vill…..
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#1 jag beställer därifrån nu då det är billigast och ett av få ställen som fortfarande säljer det, men bara råd att beställa för en månad i taget tyvvärr :( Och det ska slutas säljas nu i mars, så att till innan sommaren måste jag oavsett byta foder om jag inte hittat som säljer från just Irland eller Storbritannien men har jag inte lyckats hitta.
De kommer sälja enbart till storbritannien och Irland.
Så i detta fallet hjälper inte vilja tyvärr då jag letat som en galning.
Oj! Jaha! Så det är inte bara Sverige som blir snuvade på deras mat….. Det var synd. Men jag både hoppas och tror att vi åtminstone kommer att kunna beställa från Storbrittannien och Irland. Frågan är bara när, hur och var.
Jag förstår helt detta med att beställa för en månad i taget, jag känner igen… ;)
Vi "galningar" fortsätter att kolla och leta! ;)
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Jag tänker som så, att Zooplus "finns" ju i Storbrittannien också, och jag kan tänka mej att dom fortsätter att sälja JB där, och då kan man antagligen fixa till det så att man kan beställa därifrån…. vi får hålla ögonen öppna.
Meeow!
Musch har tagit fram ett barf full foder till katt. Har inte helt koll på innehållet men kanske värt att kolla upp. Annars är barf inte speciellt svårt och blir riktigt billigt om man har storfrys och kan köpa på extrapris.
#3 Nope, många länader :/
Man får hoppas! Jupp får vi göra :) Olivers finns men bara en smak utan kyckling så det kommer hon tröttna på i längden :/
#4 Man kan ju hoppas men tyvärr nog inte så troligt :( Då inte alla deras sidor har haft jw, den danska t.ex har inte haft blötmaten medan svenska har.
JW kommer bara finnas tillgängligt för den brittiska och irländska marknaden tyvärr. Köp på dig ett stort lager av JW och Majstor kattmat när den kommer. Den svenska agenten (Maxipet) håller siom bäst på att framställa jämförbara foder. Blötmaten till hund finns redan ute och delas ut som prover i butik och innehållet där ser bättre ut än JW. Håller de samma stil med kattmaten kommer den bli minst lika bra som JW. Vad katterna säger sedan är en annan sak.
#7 Kan som sagt bara köpa en månad i taget tyvärr :(
Japp vet tyvärr är det så, dåligt :(
Frågan är om de höjer priserna? För gör de det är det stenkört för våran del :/ JW är redan ganska dyrt.
Majstor? Aldrig hört talas om vad är det?
Fruktansvärt! Jag har en katt som är allergisk mot kyckling, och JW är det enda foder som finns garanterat utan kyckling! Jag brukar skicka efter hos VetZoo för en månad i taget, det blir dyrt nog ändå, och även om man skulle köpa för fler månader så kvarstår ju problemet i alla fall när den dan kommer…Barf äter dom inte, någon av dom. Vad är Majstor?
#9 Ja tyvärr är det så :(
Zooplus har jag beställt nu, billigare än vetzoo :)
Kollat in olivers? Dem har ett våtfoder med utan kyckling, för mailat dem kring det :)
Jag har snabbtittat på internet och Majstor har ingen egen kattmat; där finns bara andra märken.
Våtfodret från Granatapet (finns på zooplus) ska ha några kycklingfria smaker om jag förstått rätt. Tror att dessa smaker är utan kyckling:
Karp och vildleverragu
Sej och skaldjur
Kalv och kanin
Lamm och kalv
Vilt och anka
Majstor är Maxipets eget märke pch de jobbar nu för fullt för att få igång hund- och kattmatstillverkning för att fylla det hål som JW kommer lämna på marknaden. Fodren finns inte på marknaden än men prover på våtfoder till hund har lämnats ut till vissa butiker. Jag har sett proverna och tycker personligen att innehållet ser bättre ut än JWs.
#13 Håller tummarna för attdet kommer ut ett utan kyckling då :D
#12 Vissa smaker har hon gillat. Ger inga med fisk (vill inte riskera fiskallergi med) :) Men hade helt glömtbort dem :)
#14 Det är tanken. Fodren ska vara lågallergena.
#15 Låter bra! :) Finns alldeles för få såna foder på marknaden idag.
Antingen innehåller de massa spannmål, fisk eller kyckling. Oftast kombo med
Lite update.
Hittat en blötmat som fungerar bra, som jag beställer från zooplus eller bitiba
Amimonda :D
Jag mailade Zooplus bara häromdagen och de sa att de ska sälja James wellbeloved och att de kan leverera till Sverige…
Stämmer inte detta eller yrade han i nattmössan?
För min katt är totalt beroende av de jädra torrfodret.. vägrar äta annat.
Blev så när han var sjuk i somras och han var kräsen och ledsen och matvägrade i flera veckor och åkte in å ut på sjukhus så då köpte jag en massa olika torrfoders påsar och så blev såklart favoriten JW .. och nu är de det som gäller.
#18 märkligt enligt dem ska du inte till sverige mer hmm.
Från och med sista mars ska all försäljning av JW upphöra utanför Irland och Storbritannien. Det gäller även internetleverantörer. De lär väl köpa på sig ett lager som alla andra leverantörer, men det lagret kommer att ta slut så småningom.
Tänkte bara tipsa även om jag såg att du hittat ett foder ;-) Mush Vaisto Cat är barf och helfoder så du behöver inte göra något själv. Om du någon gång vill byta i framtiden. Min katt älskar det fodret. :-)
#22 Fast det fodret (båda sorterna) innehåller kyckling och det verkar som om TS letar efter ett foder utan kyckling.
#22 De har kyckling i sig
Däremot ska det komma utan kyckling i augusti! :) Så då kommer jag komplettera med det :)