Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1102 ggr
mjoe
0

Katt släpar rumpan efter kastrering?

Mina två katter kastrerades igår och dom mår hur bra som helst nu, dock såg jag nu på morgonen att den ena katten (hona) släpade rumpan efter sig vilket hon aldrig gjort innan. Är det någon som vart med om att katten gjort så efter kastrering? Jag har ju sett på henne att hon inte riktigt kan tvätta sig där bak på det sätt hon vill, hon har lagt sig som hon brukar när hon ska tvätta där bak men har alltid ramlat lite på sidan, antagligen har hon lite ont i såret på magen.

mjoe
0

Tillägg: Hon släpade alltså rumpan efter sig efter att hon kom ut från kattlådan

Maria
0

Kan det inte vara så att hon är lite hård i magen och det satt någon "klutt" kvar?

/Maria

mjoe
0

Det tänkte jag inte på, men så kan det var. Hittade väldigt små korvar i lådan men tänkte att det kanske berodde på att dom inte ätit så mycket i och med fasta innan kastrering :)

[lillelull]
0

Jag tänker också att det kan vara så, att hon är lite hård i magen eller att hon kanske har en liten klutt eller smuts kvar och hon inte direkt kan slicka sig så känns de obehagligt för katter är ju så himla renliga och vill ju gärna tvätta sig så fort de är något som är kladdigt eller smutsigt och eftersom hon inte kan de så är de hennes enda alternativ..