Färghjälp
Fawn. Kanske möjligtvis en mörk "smutsig" creme, men det känns inte så. Vet du föräldrarnas färger?
SE*Simbelmynes
Mamman var helvit och pappan var lila maskad.
Aha. Vitt gör det lite svårare om man inte vet vilken färg som finns "under" det vita. Men lila kan absolut vara bärare av kanel/fawn eftersom kanel är en variant av choklad (lila är en blekt choklad och fawn är en blekt kanel) så så långt stämmer det.
http://tinyurl.com/zaog2w7 Känns färgen igen?
SE*Simbelmynes
Skulle nog teoretiskt sett kunna vara en caramelbaserad lila också, men caramel-färgerna har jag ingen erfarenhet av alls så jag vet inte om den kan vara så varm i tonen. Hoppas att någon annan kan bygga på med gissningar 🙂
Är du riktigt nyfiken så går det förresten att DNA-testa, men det kostar förstås en slant.
SE*Simbelmynes

Det kostar inte mycket att DNA testa, Jag betalade 527 kronor för färg och mönster för två veckor sen.
Stolt ägare till tre La permer
#5 Nja hon är som sagt mer gråaktig idag (svårt att se på bilderna) och skimrar i silver i soljus på ex tassarna. Bilderna du länkade till liknar mer hennes färg som liten (bild 1).
Färgen är ju betydligt kallare idag alltså.
#8 Vart gör man det och hur går det till?

Du går in på länken som ligger i mitt inlägg.Sen följer du bara instruktionerna .Jag brukar inte beställa tops utan använder vanliga ur
ett nyköpt förpackning.
Stolt ägare till tre La permer
# 11. Tack!
Ska berätta för min syster, så vi kan stilla vår nyfikenhet :)
Vi har ju googlat lite.
Kan en katt vara solid lila? Har förstått att det är en blandning av blå och choklad… Är lila en kallare färg än kanel och fawn?
En lila katt är en choklad + dillutionsgen (en gen som bleker). En blå katt är svart + dillutionsgen. Så blått har egentligen inget med lila att göra.
Solid = utan mönster. Så ja, solid lila är en färgkombination som förekommer 🙂 Lila är kallare än fawn (som är kanel + dillution).
SE*Simbelmynes
Ja, här är en bild på en solid lila brittiskt långhår (länkar då det inte är min bild)
http://cdn.simplesite.com/i/34/eb/283163830924077876/i283163839569750792._szw1280h1280_.jpg