Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1593 ggr
Emma95T
0

husse eller matte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej lite roligt fråga ni som har katt. Hur är era katter är katten mer förtjust i husse eller matte :) Mina katter är ju mest förtjust i mig en husse dem kan gosa med han och ge en puss men sen när det kommer till mig så är det nästan 60 st pussar om dagen och när dem har bestämt sig för gos så får man inte säga nej :) och hanen är jag den ända som får plocka upp han ingen annan får det :)

[Forest]
0

Söta kissar :) Katten är våran dotterskatt och ja det märks han verkligen älskar sin matte. Vi andra kan duga som in och utsläppare men till gos och den biten då är det hans älskade matte som gäller, han jamar tillomed mamma efter henne och springer för att hon ska lyfta upp honom😂

Emma95T
0

Va gulligt ^^ jag trodde att det skulle bli husse men blev jag ^^ samma med att dem sitter och väntar tills jag duschat klart 😘

kattöga
0

Vår hona tyr sej mest till mej. Kanske för att jag är hemma så mycket mer än husse. Hon är en glad mjukis och känslig, så jag tror att hon tyr sej mer till mej eftersom husse är lite mer "bullrig". 

Vår hane har husse som favorit. Men det är inte konstigt, eftersom han bott med husse sen han var 4-5 veckor och med mej har han bott i 2 år i sommar. 

Honan vill gärna sova nära eller ovanpå mej. Hanen sover med husse. 
En ganska mysig fördelning tycker jag!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Scorpio97
0

Vi har tre katter. Yngsta honan har absolut valt mig. Hon sover oftast med mig, söker sig till mig när hon blir rädd/orolig och det är ganska sällan hon gosar med mamma eller mina syskon. Om jag är borta längre än några dagar så äter hon mindre och är ute mer, och går runt och letar efter mig.

Dom andra två har egentligen inte valt någon speciell person, dom är ganska nöjda oavsett vem det är som gosar eller umgås med dom.

//Jessie

Emma95T
0

Va gulligt :)

[Lilyz]1
0

Hankatten har valt min sambo och det är typ bara han som duger, han kurrar enbart för honom osv och tvärtom med honkatten, hon har valt mig! Så vi har "varsin" misse. 😊

Volpes
0

Våran katt har definitivt valt mig. Han gosar bara med mig och han följer efter mig vart jag än går. På morgonen när jag går på toa följer han med och går på toa han också 😛. Men det är husse som gäller när man ska leka 🙂 Han brukar springa fram och slår på min sambos arm när han sitter vid datorn och sedan springer han iväg så att min sambo ska börja jaga honom, det är tydligen jättekul 😛

Emma95T
0

Haha va gulligt :) tyvärr har båda valt mig så husse får nöja sig med lite gos :) men han får inte ta upp hankatt det ska vara jag tycker katten och ingen annan :p